2. jautājums – ja jūs nemaksājat, jūs pārdod?
Pasaulē jau ir kompānija, kas šo nosacījumu ir veiksmīgi izmantojusi, – tā ir kompānija “Facebook”. Interesanti, ka tieši šī kompānija jau veido savu “Clubhouse” klonu, kas šajā situācijā ir skaidrs biznesa modelis. Pagaidām gan nav skaidrs, kā integrēt reklāmas instrumentus audio failu plūsmā. Problēma ir tā, ka “Clubhouse” ir milzīgs nosacīti brīvu datu apjoms, kas faktiski tūlīt nonāk “interneta mūžības telpā”.
Pakalpojuma administrācija regulāri bloķē lietotājus, kuri cenšas ierakstīt sociālajā tīklā esošās sarunas. Izklausās kā ideāls tīkls, kur neviens negrasās ievākt jūsu datus un neuzglabā ierakstus. Tomēr vai šis modelis nav kaitīgs reklāmai, kas var nest labus ienākumus?
3. jautājums: atklātās diskusijas – Pandoras lādes atvēršana?
Pirmie skandāli jau ir notikuši – kāds kādam uzmācās, bet kāds cits ar kādu salamājās. Nekādu ierobežojumu sociālajā tīklā nav, ja neskaita pogu “ziņot”. “Clubhouse” vēsta, ka daļa naudas, kas iegūta pēdējā investīciju kārtā, tiks tērēta moderēšanas uzlabošanai. Kā gan to darīt, neklausoties ziņu saturu, nav skaidrs. Piemērs ir Ķīna: tur “Clubhouse” tika ātri nobloķēts – sak, “nav ko apspriest uiguru likteni un Vinniju Pūku”.
4. jautājums – kāda būs atbilde interaktīvajiem podkāstiem?
“Clubhouse” komanda atbalsta diskusiju ideju, kuru ieraksti nedrīkst saglabāties – tos nedrīkst ierakstīt vai translēt. Citreiz uz to var pievērt acis – piemēram, kad virtuālajā telpā ieradīsies Īlons Masks, tad istabas limits (pulcēt 5000 klausītāju) būs ievērojami par “īsu”. Un ko darīt, ja vēl ieradīsies Kanje Vests?