Tāpat tiek runāts par to, ka “Amazon” veiksme ir saistāma ar Bezosa taktiku – kompāniju paplašināt ne tikai ģeogrāfiski, bet arī ieņemot nozīmīgu lomu dažādās nozarēs. Piemēram, “Amazon” ir nozīmīgs spēlētājs ne tikai e-komercijā, bet arī IT jomā, piedāvājot video straumēšanas pakalpojumus un ierīces. Līdz ar to uzņēmums var sekmīgi konkurēt ar “Facebook”, “Apple”, “Google” un “Netflix”.
Un tas viss sākās ar grāmatu tirdzniecību.
1995. gads – “Amazon” atklāj pirmo grāmatu tirdzniecības vietu internetā.
“Kad pirms četriem gadiem sākām pārdot grāmatas tīmeklī, mums visi teica: “Hei, jūs taču esat datoru puiši un neko nesaprotat no grāmatu tirgošanas!” Jā, viņiem bija taisnība,” 1999. gadā sacīja Džefs Bezoss.
Tomēr milzīgais grāmatu krājums, kas uzņēmumam tajā laikā bija izveidojies ASV, palīdzēja “Amazon” kļūt par nozares līderi, tādējādi ļaujot piedāvāt klientiem plašāku grāmatu izvēli nekā galvenajiem konkurentiem.
Tad pasaule iepazinās ar jaunu grāmatu formātu – elektroniskajām grāmatām. Un šajā brīdī “Amazon” izmantoja iespēju kļūt par vienu no galvenajiem spēlētājiem šajā tirgus segmentā.
1999. gads – “Amazon” kļūst par lielāko tirdzniecības platformu internetā
Tuvojoties jaunajai tūkstošgadei, “Amazon” vadība nolēma atkāpties no saviem sākotnējiem mērķiem – tirgot tikai grāmatas, un internetveikalu papildināja arī mūzikas kompaktdiski, kā arī DVD diski.
Tomēr tas vēl nebija viss – “Amazon” turpināja paplašināt preču sortimentu, piedāvājot klientiem elektroniku, rotaļlietas un virtuves piederumus. “Amazon” turpināja strauji paplašināties, kas savukārt nozīmēja nepieciešamību pēc arvien jaunām noliktavām ASV. Desmit gadus vēlāk, 2009. gadā, “Amazon” kļuva par lielāko plaša sortimenta preču tirgotāju ASV un visā pasaulē.