“Latvijas Dzelzceļš” Konkurences padomes atklātajiem pārkāpumiem nepiekrīt un šo naudas sodu uzskata par pārāk bargu. Patlaban ikvienam privātajam pārvadātājam esot neierobežotas tiesības nodrošināt starptautiskos kravu pārvadājumus.
“Latvijas dzelzceļš” šobrīd piedzīvo krīzi, jo Krievija stratēģiski izvēlējusies attīstīt pati savas ostas
un kravu apjoms pērn kritās par pusi. Uzņēmums jau atlaidis 2500 darbinieku, un strādājošo skaita samazināšana plānota arī šogad. Valsts nāca palīgā “Latvijas Dzelzceļam”, un pērn no valsts budžeta turpmākās darbības nodrošināšanai piešķīra 76 miljonus.
Uzņēmuma vadītājs Māris Kleinbergs, kurš “LDz Cargo” dominējošā stāvokļa lietu saņēmis mantojumā, pērn decembrī veica pārrunas ar Konkurences padomi par iespējamu soda mīkstināšanu, taču tās nebija sekmīgas.
Pirms pieciem gadiem par ļaunprātīgu dominējošā stāvokļa izmantošanu tā dēvētajā velkoņu lietā Konkurences padome ar pusotru miljonu sodīja Rīgas brīvotas pārvaldi. Pārkāpums bija konstatēts atkārtoti, tomēr Konkurences padome ar brīvostu vienojās, ka sodu samazina uz pusi.
Privātais pārvadātājs, kas vērsās pret valsts uzņēmumu Konkurences padomē, strādā Ventspilī. Patiesais labuma guvējs uzņēmumā “Baltijas ekspresis” ir Aivara Lemberga sīvākais pretinieks Rūdolfs Meroni. Uzņēmumu vada Māris Bremze, kurš gan vadījis “LDz Cargo” , pret ko tagad sūdzas, gan teju desmit gadus bijis finanšu direktors “Latvijas dzelzceļā”. Nekā personīga neoficiāli zināms, ka, pārtraucot darba attiecības ar “LDz Cargo” 2016.gadā, viņš saņēma 100 000 eiro un automātisku liegumu divus gadus darboties tajā pašā sfērā, taču pusgadu vēlāk tomēr sāka strādāt Meroni kontrolētajā uzņēmumā.
Bremzem kļūstot par “Baltijas ekspreša” vadītāju, uzņēmums cēla pretenzijas pret “Latvijas Dzelzceļu” , lai gan Konkurences padome atzīst – pārkāpumu periods esot konstatējams krietni agrāk, sākot no 2007.gada.
Dzelzceļa nozares regulators to skaidro ar firmu akcionāru attiecībām ar iepriekšējo “Latvijas Dzelzceļa“ un Satiksmes ministrijas politisko vadību.
Konkurences padomes lēmums nav stājies spēkā, jo “Latvijas Dzelzceļš” to ir apstrīdējis tiesā.