Pērn tika pabeigts Marijas un A. Čaka ielas remonts, pēc kā tās abās pusēs tika iezīmētas velojoslas, kas izraisīja plašu rezonansi un domstarpības velobraucēju, autobraucēju un sabiedriskā transporta lietotāju vidū.
Uz Čaka ielas izdzisusi strīdīgi vērtētā velojosla (2)
Pretrunīgi vērtēto pagaidu velojoslu Aleksandra Čaka ielā izveidoja pērn decembrī. Tad, kad pagaidu velojoslas marķējumi Čaka ielā tika uzzīmēti, tie izsauca plašus autovadītāju iebildumus. Taču līdz ar siltāka laika iestāšanos un sniega nokušanu visā ielas garumā sazīmētie marķējumi, kas atdala auto plūsmu no veloceļa, ir teju pilnībā izbalējuši, vēsta TV3 Ziņas.
Dažviet līnijas vairs nav pamanāmas vispār, citur par to, ka šeit ielas labā mala atvēlēta divriteņiem, tagad norāda vien pabalējuši velosipēda silueti. Arī paši pedāļu minēji atzīst, tagad braukšana vairs nav tik droša, kā tas bijis iepriekš.
“Vispār jau man patīk, ka te ir tā josla, jo pa ietvi te bija sarežģīti braukt. Bet diezgan bīstami salīdzinoši. Kaut kādā ziņā pat bīstamāk nekā pa Barona ielu,” norāda velobraucējs Andžs.
Rīgas domes Satiksmes departamentam par problēmām esot zināms un atdalošās līnijas solās atjaunot. Esot jāsagaida vien piemērotāki laikapstākļi.
“Ņemiet vērā, ka tās joslas ir pagaidu risinājums, nevis velojoslas kā tādas, bet pagaidu risinājums, uzzīmētas ar krāsu, nevis plastikātu. Un tas bija zināms jau iepriekš, ka būs jāatjauno,” skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs.
Departamentā arī stāsta, ka šogad līdzīgas pagaidu velojoslas plānots ierīkot arī citur pilsētā. Piemēram, Dzirciemā, Ķīpsalā, Raņķa dambī un citur. Šim mērķim atvēlēts pusmiljons eiro. Galvaspilsētas veloinfrastruktūrai gan šogad ieplānots bija krietni lielāks finansējums – ap 1,5 miljonu. Tomēr šo naudu lemts novirzīt citiem mērķiem, jo, tīrot ielas šajā sniegotajā ziemā, iztērēta jau puse pašvaldības budžeta ceļu uzturēšanai.
Tādēļ vismaz uz laiku no iezīmētā finansējuma pazuduši lielie velo projekti, piemēram, ilgi gaidītā veloceļa no Rīgas centra uz Ziepniekkalnu izbūve.
“Mēs vienkārši šos projektus izņēmām ārā, saprotot, ka ielu uzturēšanai, to pašu velojoslu uzturēšanai, pietrūkst finansējuma. Un mēs esam atbildīgi, lai pilsēta tiktu uzturēta, un tā mums ir jāuztur līdz gada beigām. Mēs nevaram visu naudu iztērēt ziemas sezonā,” norāda Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors.
Lai lielie projekti tomēr varētu tikt īstenoti, pašvaldība tagad plāno lūgt aizdevumu. Par šādu pieeju gan kritisks ir pilsētvides aktīvists Māris Jonovs, kurš atgādina, ka jaunā Rīgas dome vēl nesen par prioritāti sauca tieši veloinfrastruktūru.
Pilsētvides aktīvists Māris Jonovs: “Tad būtu gribējies redzēt skaidri pamata budžetā iezīmētu summu, tikai un vienīgi velo finansējumu kaut kādu. Tagad ir tāda svaidīšana. Varbūt mēs dabūsim no Eiropas atveseļošanas plāna, nedabūjām, labi, tad varbūt ieliksim mērķdotācijā, ja tur nesanāk, tad prasīsim aizņēmumu. Varbūt iedos, varbūt neiedos, varbūt maijā nauda atgriezīsies budžetā. Neatstāj tādu nopietnu iespaidu.”
Kopumā galvaspilsētas ielu pārbūvei Rīga šogad tērēs 11,5 miljonus eiro. Tas ir vismaz uz pusi mazāk nekā pērn.