Otrdien pasauli pāršalca vēsts, ka smagā avārijā cietis viens no visu laiku labākajiem un labāk pelnošajiem golfa spēlētājiem pasaulē, Taigers Vudss. Viņa auto pēc nobraukšanas no šosejas bija apmetis kūleni, pēc kā 45 gadus vecais sportists ar nopietnām traumām tika nogādāts slimnīcā. Citi auto un personas incidentā nebija iesaistīti.
Auto, kas izglāba Taigera Vudsa dzīvību (1)
Losandželosas apgabala šerifs Alekss Villanueva drīz vien steidza ziņot, ka Vudsam ļoti paveicies palikt dzīvam pēc tāda negadījuma, tāpēc skaidrs, ka lielā mērā par to var pateikties viņa vadītajam automobilim.
Pirmajos kadros, kas no notikuma vietas tika pārraidīti Amerikas ziņu kanālos, pat īsti nevarēja pateikt, ar kādu auto Vudss bija braucis. Pēc virsbūves formas vien bija nosakāms, ka tas ir apvidus automobilis. Kāda zīmola un kāds modelis bija no visām pusēm samīcītais auto, bija miglā tīts jautājums.
Tikai vēlāk kļuva zināms, ka Taigers Vudss izmantoja apvidus automobili GV80, ko viņam sadarbības ietvaros lietošanā bija piešķīris autobūves uzņēmums Genesis. Ja pirmo reizi tādu dzirdi, tad šis zīmols ietilpst Hyundai grupā un ražo dažādus premium segmenta braucamos. Līdzīgs attiecību modelis pastāv arī starp, piemēram, Toyota un Lexus, kur Toyota aptver lielas patērētāju masas ar salīdzinoši pieejamiem auto, kamēr Lexus ar izmeklētākiem produktiem mērķē uz augstākiem tirgus plauktiem.
Lai kā, Genesis GV80 ir zīmola pirmais pilna izmēra SUV ar trim sēdvietu rindām. Tas ir tik jauns produkts, ka Lielceļu drošības apdrošināšanas institūts (Insurance Institute for Highway Safety (IIHS)) apvidnieku vēl nav pat paguvis pārbaudīt savā drošības testu programmā. Var vienīgi pieņemt, ka auto demonstrēs spēju labi pasargāt pasažierus, jo Genesis G70 un G90 sedani IIHS testus absolvēja ar priekšzīmīgu rezultātu.
Genesis GV80 standartā ir apgādāts ar desmit drošības gaisa spilveniem. Bez jau ierastajiem spilveniem priekšā un sānos, un gar jumta malu, tam ir arī drošības spilveni aizmugurējiem pasažieriem, drošības spilvens vadītāja ceļu zonā un centrālais spilvens, kas avārijas gadījumā norobežo vadītāju no priekšējā pasažiera.
Bez tiem Genesis GV80 ir virkne elektronisko asistentu, tai skaitā uzlabota adaptīvā kruīza kontrole, kas apgūst vadītāja braukšanas paradumus un mācās ievērot distanci arī tad, ja nav ieslēgta joslas sekošanas sistēma ar spēju koriģēt kustības trajektoriju, automātiskā avārijas bremzēšanas sistēma, īpašs asistents braukšanai pa lielceļu, kurš arī regulē stūres sistēmas iestatījumus atkarībā no vadītāja braukšanas manieres un ilgtermiņa paradumiem, sistēma, kas palīdz izvairīties no automašīnām, kuras negaidīti nogriež ceļu, brauc perpendikulāri krustojumā, iebrauc aklajā zonā u.c., sistēma, kas palielina stūres sistēmai pielikto griezes momentu un palīdz apbraukt negaidītu šķērsli, kamera, kas skenē ceļa segumu un laicīgi sagatavo adaptīvo balstiekārtu nelīdzenumu izlīdzināšanai.
Genesis GV80 neapšaubāmi izklausās pēc interesanta auto, tomēr, lai arī būtu spēcīgs konkurents tādiem automobiļiem kā Mercedes-Benz GLE, Audi Q7 vai BMW X5, tas Eiropā piedāvāts netiek. Tā vietā automobili var iegādāties vien Dienvidkorejā, ASV, Kanādā, Krievijā, Vidējos Austrumos un Austrālijā.
Genesis GV80 ir būvēts kā aizmugures piedziņas auto ar pilnpiedziņas opciju. Dienvidkorejā tam bāzes dzinējs ir trīs litru dīzelis ar 278 ZS, savukārt ASV GV80 tiek piedāvāti tikai benzīna turbo motori - 2,5 litru četru cilindru dzinējs ar 300 ZS un 3,5 litru V6 motors ar 375 ZS.