Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Jaunie "mežonīgie rietumi" jeb kā "Clubhouse" lietotāji iemācījušies nopelnīt

Raksta foto
Foto: AP/Scanpix

Jaunā sociālā tīkla “Clubhouse” rindas ik dienas papildina tūkstošiem jaunu lietotāju – vietām 10 dienu laikā to kļuvis pat 25 reizes vairāk. Šāds pieaugums vilina arī reklāmdevējus. Biznesa izdevums “Forbes” pēta, kā “Clubhouse” dzimst reklāmas tirgus un cik daudz tajā ir iespējams nopelnīt.

Kas ir “Clubhouse”?

“Clubhouse” ir slēgts sociālais tīkls, kurā cilvēki dalās ar balss ziņām. Tajā reģistrēties ir iespējams, saņemot ielūgumu no cita lietotāja. Šajā sociālajā tīklā ik dienas reģistrējas tūkstošiem jaunu lietotāju, to vidū arī plaši zināmi uzņēmēji, menedžeri, blogeri un šovbiznesa zvaignes.

Kam šāds sociālais tīkls ir nepieciešams?

Sociālajā tīklā “Clubhouse” jau darbojas cilvēki, kuri ir sākuši tur pelnīt naudu. Piemēram, bankas, telekomunikāciju un interneta kompānijas aicina populāru istabu moderatorus par samaksu vadīt viņu ēterus. Respektīvi, istabu moderatoriem tiek maksāta nauda, lai diskusiju saturā būtu integrēts ar sponsoru saistīts reklāmas saturs.

Cenas – atšķirīgas. Pasaulē vidēji par vienu sponsorēto diskusiju uzņēmumi maksā no 250 līdz 300 eiro, atsevišķos gadījumos arī vairāk. Tas gan atkarīgs no tā, cik pazīstams ir moderators un cik abonentu viņam ir.

Shēma vienkārša – jo populārāks ir diskusijas rīkotājs, jo ir garantēts lielāks klausītāju skaits. Tādējādi – ir lielāka reklāmas auditorija.

Te gan jāņem vērā, ka moderatori arī redz, ka viņu istabās esošo klausītāju skaits aug ik dienas. Līdz ar to pašreizējās cenas, visticamāk, jau pēc nedēļas būs novecojušas, jo uzņēmumiem nāksies maksāt arvien lielākas summas.

“Clubhouse” un tā “atvērtā virtuve”

“Cilvēki dodas uz “Clubhouse” un sazinās, lai uzzinātu vairāk par interesējošām tēmām. Daudzi no viņiem ir savstarpēji saistīti savās profesijās, daudziem no viņiem ir vieni un tie paši elki un intereses,” skaidro e-komercijas mārketinga kompānijas “Klaviyo” viceprezidente Kadija Srinivasana.

Viņa norāda, ka reklāmdevēju mērķis, sākot darbu “Clubhouse”, ir ļoti stratēģisks. Tas palīdz radīt interesi par konkrēto organizāciju, kā arī padarīt savus vadītājus par sabiedriskās domas līderiem.

Tā, piemēram, “Clubhouse” diskusijām pievienojās un atsevišķu “pasākumu” radīja arī “Burger King” vadītāji Hosē Sils, Dankans Fultons un Ellija Dotija. Uzņēmuma vadītāji runāja par kompānijas ilgtspēju, uzņēmuma jauno lojalitātes programmu, kā arī citām tēmām. Šai diskusijai bija aptuveni 130 klausītāju, kuru vidū bija restorānu operatori un arī paši “Burger King” darbinieki.

Mārketinga nozarē strādājošie apzinās, ka dažādās sociālo tīklu platformās ir atšķirīgas nianses, kā sasniegt savu auditoriju. Piemēram, arī “Clubhouse” lietotājiem ir savas ekspektācijas, piemēram, var klausīties dažādas diskusijas pēc “atvērtās virtuves principa”, kurā visiem ir teikšana. Līdz ar to arī pats sociālais tīkls var dot iespēju dažādiem zīmoliem komunicēt ar patērētājiem un kļūt par daļu no sarunas, bez apdraudējuma lietotāju datiem.

“Zīmolu vadītājiem būs jāpielāgojas un jāieklausās tēmās, par ko runā viņu patērētāji. Tā uzņēmumiem ir patiesi nozīmīga iespēja, kas nodrošina ieskatu tajā, ko patiesi vēlas saņemt cilvēki.

Līdz ar to “Clubhouse” sarunas potenciāli var kļūt par ļoti ietekmīgām produktu izstrādē, mārketinga stratēģijā un citās norisēs,” sacīja Srinivasana.

Bez iepriekš minētā patērētāju viedokļa zīmoliem ir iespējams izmantot platformu, lai padziļinātu savas attiecības ar patērētāju, it īpaši pandēmijas laikā. “Clubhouse” ir potenciāls kļūt arī par virtuālu pasākumu vietu, aizstājot tos, kas bija paredzēti klātienē.

“Ņemot vērā, ka tā ir komunikācijai atvērta platforma, sarunas rada daudz personiskāku pieeju – to nav iespējams sasniegt citos sociālajos tīklos,” sacīja “Markerly” līdzdibinātājs Džastins Klains.

“Šeit ņemam vērā arī faktoru, ka uzņēmumu vadītājiem ir iespēja “satikt” arī citus, ietekmīgus biznesa līderus, ar kuriem ir iespējams komunicēt tiešā veidā. Arī tas rada personisku kontaktu, kam ir sava pievienotā vērtība,” tā Klains.

Uzņēmumi un reklāmas tirgus “Clubhouse” redz jaunu un potenciāli nozīmīgu platformu reklāmas tirgū. Šeit gan jārunā arī par citu problēmu – ļoti iespējams, ka

agri vai vēlu sociālā tīkla lietotājam nāksies rūpīgi “filtrēt”, kādas diskusijas klausās, jo daļa no tām, iespējams, būs sponsorēta.

Un tas nozīmē, ka diskusiju rīkotājiem tas var kļūt par teju pilna laika darbu – rīkot dažādas diskusijas un saņemt par to naudu.

Svarīgākais
Uz augšu