“Es domāju, ka pandēmija cilvēkiem ir likusi reāli paskatīties uz dažādām lietām un piespiedusi pieņemt lēmumus ātrāk, pielāgoties tehnoloģijām un saprast, kāda ir labākā taktika, kā organizēt efektīvu attālināto darbu,” norāda Franka. Viņa gan norāda, attālinātā darba prasmes var pat palīdzēt, atgriežoties darbā birojā.
Darbs no mājām var labi nostrādāt gadījumā, ja uzņēmuma komanda ir vesela, tāpat arī ir savstarpējs atbalsts. Ja tas tā nav, pastāv risks, ka attālinātais darbs cilvēkam liks justies vientuļi un izjust lielāku stresu.
“Būtu nepareizi ticēt: ja cilvēki strādā attālināti, viņiem vajag pievērst mazāku uzmanību. Ļoti iespējams, ka tieši tagad, vairāk nekā agrāk, ir nepieciešams pievērst lielāku uzmanību viņu garīgās veselības stāvoklim un rūpēties par darbiniekiem,” norāda Gētes universitātes profesors Gido Frībels.
Viņš skaidro, ka birojā, ja rodas kāda problēma, ļoti viegli var doties pie kolēģa vai tiešā vadītāja un risināt šīs problēmas. Bet, ja kaut kas notiek, strādājot attālināti, tad šis process var būt arī sarežģīts.
“Tehnoloģijas, kā palīdzēt strādājošajiem, risinot kādas problēmas, kā arī to, kā viņiem strādāt efektīvāk, nav radušās šodien. Pie tā jau ir strādāts gadiem ilgi, taču tagad tas ir daudz aktuālāk,” skaidro Frībels.
“Kas ir nepieciešams? Lai vai kur darbinieks atrastos – vai tas būtu darbs no mājām, vai no biroja, vai varbūt no kādas pludmales – tas, kā cilvēki sasniedz savus darba rezultātus, ir faktiski viens un tas pats. Vietai nav nozīmes,” saka profesors.