Jau vairākus gadus gan Latvijā, gan Eiropas Savienības (ES) līmenī tiek runāts par digitālā nodokļa ieviešanu. Tas ir veids, kā panākt, lai tā saucamie tehnoloģiju milži maksātu taisnīgākus nodokļus valstīs, kurās gūst ienākumus. Tomēr līdz konkrētam risinājumam vēl ir tālu.
Saskaņā ar Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) datiem, 2018. gadā viss Latvijas reklāmas tirgus apjoms bija 85 miljoni eiro. Tajā pašā laikā četras lielākās ārzemju mediju platformas – “Google”, “Facebook”, “Spotify” un “Netflix” – piesaistīja gandrīz 82 miljonus eiro. Savukārt 2019. gadā minētās kompānijas Latvijā piesaistīja jau vairāk nekā 100 miljonus. Šis piemērs ilustrē nevienlīdzīgo situāciju, kurā atrodas Latvijas mediji iepretim tehnoloģiju milžiem.