No 90. gadiem tiek runāts par iespējamu apvedceļa izbūvi apkārt Salacgrīvai. Tas nozīmētu arī jauna tilta būvēšanu, tāpēc plāni veco tiltu kapitāli pārtaisīt visu laiku tiek atlikti. Uz to atsaucas arī Linkaits: "Mums ilgtermiņa plānos ir ātrgaitas maģistrāles izbūve VIA Baltica trasē līdz Igaunijas robežai. Līdz 2035. gadam šai trasei ir jābūt izbūvētai. Un attiecīgi šajā trasē ir jābūt arī Salacgrīvas apvedceļam." Tas, kā panākt, lai tilts nostāvētu vēl 15 gadus, esot "Latvijas valsts ceļu" kompetencē.
Salacgrīvas mērs apšauba apvedceļa lietderību, norādot, ka "VIA Baltica" posms, kas nāk no Rīgas līdz Igaunijas robežai un arī Igaunijas pusē nav veidots platāks, jo nākotnē plānots, ka smagais transports samazināsies un kravas pāries uz dzelzceļu.
Mēra sacīto apstiprina mūsu rīcībā nonākuši "Latvijas valsts ceļu aprēķini", ka apvedceļa būvēšanai nav ekonomiskā pamata. 2014. gadā tika izstrādāta “Salacgrīvas apvedceļa iespējamības izpēte”, kurā secināts, ka "apvedceļa realizācija neatmaksājas un maz ticams, ka atmaksāsies arī nākotnē, jo situācijā, kad īsākais ceļš caur Salacgrīvas centram ir tikpat ātri izbraucams kā plānotais apvedceļš, ekonomiskie ieguvumi neveidojas."
"Latvijas valsts ceļi" tiltā valsts naudu ieguldīt nevar. Pārņemšanu valsts saimniecībā var rosināt satiksmes ministrs, kas arī nav noticis.
Pērn Saeimā pieņemtajā Valsts aizsardzības koncepcijā teikts, ka, plānojot būtiskus remontus, jāņem vērā kā tas ietekmē armijas pārvietošanās spējas. Tilts pār Salacu šajā ziņā ir ļoti būtisks - to, gatavojoties militārajām mācībām, izmanto Igaunijas, Latvijas, kā arī sabiedroto armijas, lai pārvadātu smago bruņutehniku. Ja tiks ieviesti pārvietošanās ierobežojumi, tas ietekmēs arī NATO spēku mobilitāti.