Ierobežojumu laikā klātienē tikpat kā nav iespējams iegādāties apģērbus. Tomēr to ir iespējams izdarīt attālināti, gan izmantojot veikalu interneta vietnes, gan arī dažādas platformas. Viena no modes e-komercijas meklētājprogrammām, kas darbojas Latvijā, ir GLAMI. Šī platforma darbu sāka tieši Covid-19 pirmā viļņa karstākajā laikā. Kā platformai veicas Latvijā un ko par latviešu, lietuviešu un igauņu izvēlēm modes jautājumos var secināt, intervijā portālam TVNET pastāstīja GLAMI menedžeris Baltijā Pēters Hupka.
Kādam apģērbam priekšroku dod Baltijas valstu iedzīvotāji?
- Kādas ir patērētāju galvenās izvēles? Ko vairāk pērk latvieši, un ko vairāk pērk lietuvieši un igauņi?
- Ja salīdzina visas trīs Baltijas valstis, tad redzam, ka patērētāju vēlmes lielākoties ir ļoti līdzīgas. Visās trīs Baltijas valstīs liels pieprasījums ir pēc praktiska apģērba. Ziemas sezonā populārākās kategorijas bija sieviešu virsdrēbes, sieviešu apģērbi un cita veida praktiskie un sezonas apģērbi.
Labākus salīdzinājumus var veikt ar dienvidu valstīm. Šeit cilvēki vairāk priekšroku dod apģērbam, kas ļauj viņiem izpaust sevi, piemēram, sporta apavi. Jā, tie ir populāri visās valstīs, kur strādājam, taču Baltijā tas nav tik izteikti.
Tāpēc var secināt, ka Baltijas patērētāji iegādājas vairāk praktisku apģērbu, bet dienvidnieki vairāk tādu apģērbu, kas ļauj viņiem izrādīties, varbūt arī izrādīt savu statusu.