Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Elektriskais Mini par Renault Zoe cenu

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Elektromobiļi sāk dalīties kastās. Piederība atkarīga no mašīnas snieguma. Pirmajā varētu būt tie, kas var tālu aizbraukt ar vienu uzlādi, bet arī attiecīgi maksā. Otrajā tādi, kam ar bateriju pietiek pilsētas satiksmei, bet ir lētāki. 

Mini vajadzētu būt pie tiem pirmajiem, jo tas taču ir premium auto. Bet tak nē! Šis elektriskais Mini maksā tikpat, cik Renault Zoe. Jautājums: kā viņi to dabūja gatavu?

Pavisam vienkārši - izvēloties mazāku bateriju un nepārspīlējot ar parametriem. Tādējādi elektriskā Mini bāzes cena ir elektromobilim pieticīgi 33 tūkstoši un 100 eiro. Turklāt LEDi, divzonu "klimats", siltumsūknis, autonomā apsilde un navigācija ir standartā.

TV Auto ziņu vadītājs Normunds Avotiņš: "Zināt, kas ir vislabākais Mini E salonā? Tas, ka nekas neliecina par to, ka šī mašīna būtu elektriska. Ne ar ko neatšķiras no parasta Mini. Tikai starta poga ir zaļā krāsā. Un vēl šī skaņa."

Savādu zummeru elektriskajā Mini netrūkst, taču tā ir drošības prasība.

Normunds Avotiņš: "Elektriskā Mini tehnika nāk no BMW i3S. Tas ir jaunākais un jaudīgākais i3 modelis. Atšķirība vienīgi tā, ka tur velkošie ir aizmugurējie riteņi, šeit priekšējie. Līdz ar to ar dinamiku problēmu nav. Tikai standarta rekuperācijas režīmā šķiet, ka kāds tur ciet riteņus. Bet mums te ir slepenais slēdzis, un tad - ho ho, aiziet!"

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Kā gan citādi. Lai gan elektrisks Mini ir savus 150 kilogramus smagāks par parasto, tas tik un tā sver tikai pusotru tonnu. Un ar 184 zirgspēkiem tas skrien pat ļoti labi!

Normunds Avotiņš: "Tas, ko es gribu no Mini, - lai tas ir visizveicīgākais auto pilsētā. Bet lai nebūtu šķidru piekari un "caurspīdīgs" kā lētie auto. Elektriskais Mini nu nekādi nevar tāds būt, jo grīdā ir baterija. Jākontrolē spidometrs! Viens novērojums tomēr ir. Deguns ir tāds pasmags. Nezinu, vai tas saistīts ar elektroiekārtu svaru, vai Mini speciāli piegriezis skrūves, lai tas auto būtu saturīgāks. Bet ir elektromobiļi, kas stūrējas vieglāk."

Bagāžnieks

Oriģinālais Mini ir maza mašīna, un bagāžnieks arī ir mazs. Vadoties pēc iepriekšējas pieredzes, vajadzētu būt tā, ka elektromobilim vispār nav bagāžnieka. Bet nē, ir gan. Zem grīdas ir niša, kur pietiek vietas visiem kabeļiem. Tad nu rodas jautājums, kur viņi likuši bateriju?! Šajā ziņā elektriskais Mini ir ļoti gudrs automobilis. Baterija T burta formā ir zem pakaļējā sēdekļa. Tas ir maķenīt augstāks, bet tam nav nekādas nozīmes, jo tur tikpat neviens nesēdēs. Bet burta kāja atrodas centrālajā tunelī.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Maksimālā veiktspēja ar pilnu uzlādi pēc ražotāja datiem sasniedz 242 kilometrus.

Normunds Avotiņš: "Tas, cik km var nobraukt ar uzlādi, stipri atšķirīgs no tā, cik ārā grādu. Un šeit sanāk ka ar pilnu bateriju, un ārā mums ir plus 5, mēs varam nobraukt 133 km. Tas ir atbilstoši šā auto baterijai, kas mazāka par 30 kWh. Tagad izmantosim iespēju un iemīsim pedāli grīdā. Jā, šis man patīk!"

Paātrinājums līdz 100 km stundā ir 7,3 sekundes, taču pilsētā tas noderēs reti - tāpat kā maksimālais ātrums, kas ierobežots pie 150 km/h. Daudz svarīgāka ir elastība līdz 50 vai 70 km/h. ,piemēram, ieskrējiens no vietas līdz 60 km/h prasa vien - uzmanību - 3,9 sekundes!

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Kamēr vien jūs braucat ar parastu degvielas automašīnu, jūs taču neuztrauc, cik ātri to var uzpildīt? Cik ir, tik ir! Ar elektromobiļiem ir citādi. Uzlādes ātrums dažkārt ir svarīgāks par baterijas ietilpību. Laiks noskaidrot, kā elektriskajam Mini ir ar šo lietu."

Un šeit mazo bateriju priekšrocība parādās visā spožumā. No 50 kW stacijas Mini bateriju var dabūt par 80% pilnu 35 minūtēs, no 11 kilovatu Wallbox - divarpus stundās. 

Verdikts

Elektriskais Mini tāpat kā Honda e vai Mazda MX-30 ir pieskaitāms zemas sniedzamības elektromobiļiem. To uzdevums ir labi izskatīties, forši braukt, nemaksāt pārāk dārgi un ātri uzlādēties. Elektriskais Mini izpilda visus šos uzdevumus. Mūsu klimatiskajos apstākļos ziemā var gadīties dienas, kad ar šo auto nekur tālu netiksit. Toties pārējā laikā braukšana būs tieši tik azartiska kā tikko redzējāt. Tāpēc elektriskais Mini diez vai būs jūsu vienīgais auto, taču tas noteikti var būt otrais vai koplietošanas spēkrats.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Mini Cooper S E

+ apburoša dinamika

+ nemainīta salona ietilpība

+ normāla sākumcena

- smagnējs priekšgals

- necila sniedzamība

Dzinējs: BEV

Jauda: 184 ZS

Paātrinājums: 7,3

Patēriņš, kWh/100 km: 16,8

Sniedzamība/baterija, km/kWh: 235 - 270/28,9 

CO2: 0

Cena: no 33 100*)

*) testa automašīnas pilnā cena 37 340 eiro.

Uz augšu