Jeep Wrangler ar kravas kasti. Pirmais tests

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Jeep Wrangler. Kā visiem zināms, tā ir automašīna ar stilu, pilnpiedziņu un putuplasta jumtu. Vai Jeep ražo ko trakāku par Wrangler? Tagad ražo. Tas ir Jeep Gladiator, kas būtībā ir tas pats Wrangler, tikai ar kravas kasti.

Gladiator ir pirmais Jeep markas pikaps kopš 90. gadu sākuma. Arī jaunā modeļa ceļš līdz autosaloniem nebija īss - konceptauto uz Wrangler bāzes parādījās jau pirms piecpadsmit gadiem!

TV Auto ziņu vadītājs Normunds Avotiņš: "Gladiator ir garāka riteņu bāze nekā Wrangler. Tam ir kravas kaste, un, kā liecina šī uzlīme, vēl kas, kā Wrangleram nav, - 3 litru 6 cilindru dīzelis."

Tas nu ir dūriens mugurā vrangleram, kuru Eiropā var dabūt tikai ar četru cilindru motoriem. Bet te - Eco Diesel no paša Grand Cherokee! Lielais dīzelis attīsta 265 zirgspēku jaudu. Tas aizņem tik daudz vietas, ka Jeep nācies izgatavot citādu motorpārsegu.

Par to Gladiator ir vēl kādus 10 000 eiro dārgāks nekā Wrangler. Kādi 65 - 70 000 eiro.

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Toties nākamie Gladiator dīzeļa pircēji var būt lepni, jo pārsegs ar gaisa ieplūdes imitāciju aizgūts no paša trakākā Wrangler - Rubicon 392 ar 6,4 litru V8 Hemi dzinēju. Pie tam Gladiator vismaz sākumā pat Amerikā netirgos nedz ar šo, nedz turienes Wrangler pieejamo plug-in hibrīdu. Un Eiropā nepiedāvā arī 3,6 litru benzīna V6.

Dzimtenē Gladiator pieejams neskaitāmās komplektācijās un krāsās, kamēr šaipus okeānam izvēle ir skopāka. Tikai viens motors un trīs komplektācijas - Sport, Overland un Launch Edition.

Lai gan kravas kaste kopā ar Wrangler priekšu izskatās dīvaini, Gladiator prot iepatikties. Kastes bortu rotā milzu burti, bet pats borts atveras ar elegantu aizturi. Degvielas konteinerus gan šajā kastē labāk nevadāt, jo oficiāli kravnesība ir tikai 600 kilogramu.

Normunds Avotiņš: "Un tagad seko pats labākais. Šis prēriju visurgājējs izrādās komercauto. Jeep Gladiator ietilpst N1 kategorijā. Uzņēmumam šī automašīna maksās nevis 70 000 eiro, bet gan 53. Un vēl viena lieta. Pilnā masa ir mazāka par 3000 kg, tāpēc šim pikapam nebūs jāpērk vinjete."

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Kabīne ir tāda pati kā vrangleram. Te ir izņemamie griesti, rokturi, pie kā pieturēties. Arhitektūra ir kā bruņutransportierī. Šajā gadījumā iespaidu pastiprina izpresējums motorpārsegā. Iedarbinot starts ir ļoti kareivīgs, it kā mums būtu vismaz 8 cilindri.

"Kā jums šķiet, kā brauc Jeep Gladiator? Rūc un kratās? Man arī tā šķita, bet ne. Laikam tas ir garās bāzes dēļ. Gladiator brauc komfortablāk nekā oriģinālais Wrangler.

Domājams, ka tas saistīts ar trīsarpus metrus garo riteņu bāzi. Citādi pikaps, kam aizmugurē joprojām ir atsperlāgas, tukšs kratītos kā negudrs. Paātrinājums arī ir tā nekas - septiņas sekundes līdz simtam!" lēš Normunds Avotiņš.

Ar dinamiku Gladiatoram tiešām nav problēmu. Tas iet labi gan ar aizmugurējo piedziņu, gan automātisko 4x4. Ja rodas šaubas, gaitā līdz pat ātrumam 72 km/h paslēdzam strupo kloķīti sāņus - un pikapam ir fiksēta pilnpiedziņa.

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Selec Trac 4x4 sistēma ar pazeminātajiem pārnesumiem, ierobežotas berzes diferenciālis, 25 cm klīrenss, pastiprināti Dana 44 tilti un kolosāla ģeometriskā pārgājamība sekmē ārkārtējas visurgājēja spējas. Ja interesē kas cits - Gladiator drīkst vilkt 2,7 tonnas smagu piekabi. 

Degvielas patēriņš? Ja ir 3 litru motors, nevar gaidīt, ka te viss notiks ar 6 l uz 100. Pat ja Eco Diesel ar to tiktu galā, pārējo degvielu aprītu kantainie stūri. Tomēr 10,5 litri uz 100 km ir mierīgi panākams rezultāts.

Verdikts

Pēc dažiem parametriem Jeep Gladiator aizstāj sešcilindru Volkswagen Amarok. Tomēr nevajadzētu uztvert šo mašīnu kā darba zirgu. To atstāsim hiluxiem, rangeriem, D-maxiem un tamlīdzīgām automašīnām. Drīzāk jau Gladiator jāuztver kā kaut kas līdzīgs eksotiskai G klasei ar kravas kasti - tikai lētākai. Kamēr vien Land Rover nebūs uztaisījis jauno Defender ar kravas kasti - ja tas vispār notiks, Jeep Gladiator paliks vienīgais savā kategorijā.

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Jeep Gladiator

+ konstrukcija, stils, aprīkojums

+ V6 dīzelis

+ N1 kategorija

- tikai viens dzinējs

- pretvēja troksnis 

- ļoti dārgs

Dzinējs: 2987 ccm, V6 turbod.

Jauda: 264

Paātrinājums: 8,6

Patēriņš: 10,5*

CO2: n/d

Cena: no 64 990 eiro**

*) testa patēriņš

**) Overland versijā. Launch Edition cena sākot ar 70 990 eiro.

Uz augšu