ItalDesign radītais Alfetta GT dizains 70. gadu mērogā bija īsta revolūcija, kaut vai salīdzinot ar modeli, uz kā tika bāzēta. Alfetta tehniski bija konstruēta uz gluži parasta 1972. gada izlaiduma Alfetta sedana, taču nezinātājam diez vai rastos aizdomas, ka šīm “alfām” ir kaut kas kopīgs. Alfetta virsbūves tips – fastback coupe – nebija klasiskais 70. gadu sporta mašīnas veidols, galvenokārt tāpēc, ka tajā varēja ērti apsēsties arī aizmugurē. Vēl vairāk, tur pat bija atverami sānstikli, precīzāk, trešdaļa tuvāk vidējam jumta statnim. Gandrīz varētu iedomāties, ka Alfetta apsteidza laiku, kļūstot par agrīno sporta hečbeku ar nolaižamiem aizmugurējiem sēdekļiem un tamlīdzīgiem atribūtiem. Tomēr pietiek atvērt Alfetta bagāžnieka vāku, lai atskārstu, ka tā vis nav. Starp netipiski plašo bagāžnieku un salonu kā siena slejas degvielas tvertne, savukārt ļoti oriģinālā vietā izvietotais vāka pneimopacēlājs – tieši pa vidu – neļauj izņemt bagāžnieka pārsegu. Par spīti nelielām dīvainībām, Alfetta tika uzskatīts par diezgan ērtu automobili.
Alfetta GT vērtība - leģendārais V6 dzinējs!
Ja Alfetta GT būtu palikusi pie četru cilindru dzinējiem, šī Alfa, iespējams, tā arī paliktu vēstures ierakstos kā glīts un, žurnāla CAR vārdiem runājot, “adekvāts” sporta automobilis. Taču 1980. gadā, vienlaikus ar restailingu, Alfetta GT saņēma arī 2,5 litru V6 motoru no Alfa Romeo 6 un kļuva par “Alfetta GTV6 2.5”, respektīvi, automašīnu attēlos. Par spīti tam, ka motoram nebija jādala mašīnas priekšpuse ar ātrumkārbu, tam tik tikko pietika vietas zem motorpārsega, jo Alfetta bija relatīvi mazs auto (4,26 x 1,65 x 1,33 metri). Patiesībā vietas nepietika, tāpēc GTV6 tika pie savas firmas zīmes – motorpārsega ar kupri un plastmasas vāciņu tieši virs inžektora korpusa, jo kaprīzo karburatoru vietā GTV6 tika pie Bosch L-Jetronic “iešprices”. Tā gan nepadarīja automašīnu nedz ekonomiskāku, nedz uzticamāku. Kādā no Gran Turismo sērijām Džeremijs Klārksons klāsta, ka plastmasas vāciņš GTV6 nepieciešams kā lētāk nomaināma detaļa, ja ieplūdes korpuss pašaizdedzes (backfiring) dēļ trāpa pa motorpārsegu. Iespējams, ka šī leģenda ir izdomāta, tāpat kā metode atstāt izspiestu sajūgu ar slotaskāta palīdzību, lai sajūga disks nesakustu ar spararatu. Tomēr, kā jau vairums itāļu automašīnu, GTV6 noteikti nebija bez grēka. Tas ir plašāk pazīstams ar ķēpīgu ātrumu pārslēgšanu, ko ilustrē spilgts dialogs no tā paša raidījuma: