"airBaltic" līdz šā gada beigām plāno saņemt vēl septiņas "Airbus" lidmašīnas (1)

Nacionālās aviokompānijas "airBaltic" gaisa kuģis "Airbus A220-300" starptautiskās lidostas "Rīga" lidlauka teritorijā.
Nacionālās aviokompānijas "airBaltic" gaisa kuģis "Airbus A220-300" starptautiskās lidostas "Rīga" lidlauka teritorijā. Foto: Ieva Leiniša/LETA

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" līdz šā gada beigām plāno saņemt vēl septiņas "Airbus A220-300" lidmašīnas, tādējādi to kopējais skaits kompānijas flotē sasniegtu 32, aģentūru LETA informēja "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka nepieciešamības gadījumā uzņēmums šodien būtu gatavs atsākt lidojumus ar visiem 25 patlaban "airBaltic" flotē esošajiem lidaparātiem, ko nodrošina kompānijas vairāk nekā 1000 cilvēku komanda.

Gauss atkārtoti atzina, ka kopumā "airBaltic" finanšu rezerves joprojām samazinās par aptuveni 3,5 miljoniem eiro katru nedēļu, kas izskaidrojams ar to, ka katra lidmašīna jāuzlūko kā "ražošanas iekārta". 

"Vienas mūsu "Airbus A220-300" lidmašīnas kataloga cena ir aptuveni 75 miljoni eiro. Mēs katru mēnesi maksājam līzinga maksu, lai šīs lidmašīnas varētu izmantot. Viena no mūsu "Airbus" lidmašīnām var radīt aptuveni 20 miljonu eiro ienākumus gadā, ja mēs spējam to efektīvi izmantot visu gadu. "airBaltic" gadījumā tie būtu ienākumi gandrīz viena miljarda eiro apmērā 2025.gadā, taču šobrīd mūsu tehniķi tikai uztur vairumu mūsu "ražošanas iekārtu", jo tās patlaban nespēj mums nest ienākumus," sacīja izpilddirektors.

"airBaltic" vadītājs skaidroja, ka Covid-19 krīzē uzņēmums pielāgojis biznesa plānu "Destination 2025 CLEAN", kas pašlaik ietver krīzes un rentabilitātes atjaunošanas izmaksas.

Gauss atzīmēja, ka Latvijas valsts veiktās 250 miljonu eiro investīcijas pamatkapitālā tiks atgrieztas Latvijas valstij ar akciju pārdošanu plānotajā akciju sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO) fondu biržā. IPO paredzēts ne tikai, lai atgrieztu pagaidu palīdzību, kas bija nepieciešama "airBaltic" Covid-19 krīzē, bet tas arī stiprinās Latvijas kapitāla tirgu, jo lidsabiedrība plāno dubultu akciju kotēšanu starptautiskajā biržā un "Nasdaq Riga" biržā.

Kompānijas izpilddirektors pauda, ka prognozes tuvākajiem 12 mēnešiem joprojām paredz vairākus ceļošanas ierobežojumus, un visdrīzāk ceļošanai būs nepieciešami negatīvi Covid-19 testa rezultāti, Covid-19 pases vai vakcinācijas pases. Tādēļ "airBaltic" sadarbojas ar Starptautiskās Gaisa satiksmes asociāciju (IATA), lai visus šos dokumentus integrētu vienā mobilajā lietotnē, tādējādi turpmākajos mēnešos pasažieriem vienkāršojot ceļošanu.

Jau ziņots, ka "airBaltic" pagājušajā gadā kopumā pārvadāja 1,34 miljonus pasažieru, kas ir par 73% mazāk nekā 2019.gadā, tostarp pagājušā gada februārī aviokompānija pārvadāja 285 100 pasažieru.

Latvijas valstij pieder 96,14% balsstiesību "airBaltic" kapitālā, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 3,86%.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu