Tiesa ņēmusi vērā gan iesniegtos patērētāju aptaujas rezultātus, gan informāciju par “Kāruma” produkcijas pārdošanas apjomiem un reklāmas un mārketinga aktivitātēm.
AS “Rīgas piena kombināts” zīmola “Kārums” produktu oranžās krāsas toni pieteica reģistrācijai kā preču zīmi Latvijā 2017.gadā. Pret šo reģistrāciju iebilda un tiesā cēla prasību AS “Tukuma piens” un AS “Preiļu siers”. Pirmās instances tiesa prasību apmierināja un atzina preču zīmes reģistrāciju par spēkā neesošu.
Savukārt apelācijas instances tiesa lēmusi pretēji un atzinusi, ka preču zīme tās lietošanas rezultātā ieguvusi atšķirtspēju Latvijas patērētāju uztverē attiecībā uz tieši zīmola “Kārums” biezpiena sieriņiem.
Vēsturiski savas krāsu preču zīmes ir “izcīnījuši” tādi patērētājiem zināmi pārtikas produkti kā "Milka" šokolāde (lillā/violeta krāsa), "Veuve Clicquot" šampanietis (oranža krāsa), "Cadbury" šokolāde (tumši violeta krāsa).
“Mums bija patiess prieks pārstāvēt klientu šajā strīdā par Latvijā tik iemīļota produkta preču zīmi. Pateicamies klientam par doto iespēju un, citējot grāmatu “Latvietis. 100 nacionālās īpatnības”, pilnībā piekrītam, ka “latvieša mīļākais kārums ir sieriņš šokolādes glazūrā”,” norāda advokātu biroja VILGERTS partnere Brigita Tērauda.