Unikāla tiesvedība Latvijā: tiesa nosaka sieriņu "Kārums" tiesības uz oranžo krāsu (35)

Raksta foto
Foto: Пресс-фото

Latvijas piena pārstrādes uzņēmums “Food Union” 10.martā, ar Rīgas Apgabaltiesas spriedumu ir nosargājis savas tiesības uz zīmola “Kārums” biezpiena sieriņu iepakojuma oranžo krāsu, kas piešķir izņēmuma tiesības lietot šo krāsu biezpiena sieriņu iepakojumos, portāls TVNET uzzināja uzņēmumā.

Strīdā par AS “Rīgas piena kombinātam” (“Food Union” grupa) piederošo krāsas preču zīmes reģistrāciju tiesa atzina, ka zīmola “Kārums” biezpiena sieriņus atpazīst ne tikai pēc nosaukuma, bet arī pēc krāsas, pēc kuras identificē ražotāju.

Šī ir pirmā tiesā veiksmīgi aizstāvētā krāsas kā preču zīmes reģistrācija Latvijā un viena no retajām pasaulē.

“Tiesas spriedums būtībā apstiprina, ka sieriņš = Kārums = oranžā krāsa. Oranžā krāsa ir bijusi “Kāruma” sieriņiem kopš to pirmsākumiem un gadu desmitu laikā nostiprinājusies kā nozīmīga daļa no mīlētā un pazīstamā “Kāruma” identitātes līdztekus pazīstamajam nosaukumam un nemainīgajai sieriņu garšai. Šis neapšaubāmi ir vēsturisks brīdis Latvijas jurisprudencē un zīmolvedībā, bet jo īpaši nozīmīgs mūsu komandai. Tā ir atzinība par viņu ieguldījumu zīmola attīstībā vairāku gadu garumā un apliecinājums, ka mūsu pašu spēkos to ir aizsargāt visos veidos,” uzsver "Food Union" vadītāja Latvijā Irēna Holodnaja.

Tiesa spriedumā konstatējusi, ka oranžās krāsas preču zīme ir ilgstoši un intensīvi lietota Latvijas tirgū saistībā ar “Kāruma” produkciju un ir ieguvusi augstu atpazīstamību patērētāju un zīmolu speciālistu vidū.

Tiesa ņēmusi vērā gan iesniegtos patērētāju aptaujas rezultātus, gan informāciju par “Kāruma” produkcijas pārdošanas apjomiem un reklāmas un mārketinga aktivitātēm.

AS “Rīgas piena kombināts” zīmola “Kārums” produktu oranžās krāsas toni pieteica reģistrācijai kā preču zīmi Latvijā 2017.gadā. Pret šo reģistrāciju iebilda un tiesā cēla prasību AS “Tukuma piens” un AS “Preiļu siers”. Pirmās instances tiesa prasību apmierināja un atzina preču zīmes reģistrāciju par spēkā neesošu.

Savukārt apelācijas instances tiesa lēmusi pretēji un atzinusi, ka preču zīme tās lietošanas rezultātā ieguvusi atšķirtspēju Latvijas patērētāju uztverē attiecībā uz tieši zīmola “Kārums” biezpiena sieriņiem.

Vēsturiski savas krāsu preču zīmes ir “izcīnījuši” tādi patērētājiem zināmi pārtikas produkti kā "Milka" šokolāde (lillā/violeta krāsa), "Veuve Clicquot" šampanietis (oranža krāsa), "Cadbury" šokolāde (tumši violeta krāsa).

“Mums bija patiess prieks pārstāvēt klientu šajā strīdā par Latvijā tik iemīļota produkta preču zīmi. Pateicamies klientam par doto iespēju un, citējot grāmatu “Latvietis. 100 nacionālās īpatnības”, pilnībā piekrītam, ka “latvieša mīļākais kārums ir sieriņš šokolādes glazūrā”,” norāda advokātu biroja VILGERTS partnere Brigita Tērauda.

Svarīgākais
Uz augšu