Linkaita ostu reforma ir izgājusi vairākus konsultāciju lokus. Tas ir prezentēts sanāksmēs ar uzņēmējiem. Uzņēmēji to kritizējuši un nav pieņēmuši. Rīgas, Ventspils un Liepājas ostās strādājošie prasījuši reformas ekonomisko izvērtējumu, vīziju un mērķi, ko ministrija grib sasniegt. Uz vairākām vēstulēm pat neesot saņemtas atbildes.
Valsts sekretāru sanāksmē ideja nokritizēta kā negatava.
Iesaistīti darba devēji, kuri steigu un nerēķināšanos ar uzņēmēju viedokli smagi kritizē.
Reforma prezentēta koalīcijas partiju sadarbības padomē, bet noraidīta. Tagad to skata partiju īpašā attīstības komitejā. Pēdējo reizi tas noticis pagājušo piektdien.
Vairāki koalīcijas partneri no Jaunās Vienotības un Nacionālās apvienības notiekošo sauc par negatavu un sasteigtu. Un ir pret Liepājas iekļaušanu reformu plānos. Tur osta strādā ar pieaugumu, pašvaldība, valsts un uzņēmēji sēž pie viena galda un sadarbības modelis ir caurspīdīgs.
Šobrīd Satiksmes ministrs cenšas par ostu reformas lietderību pārliecināt katru koalīcijas partiju atsevišķi. Šonedēļ notika tikšanās ar “Par cilvēcīgu Latviju”. Tās pārstāvis Ralfs Nemiro vada Tautsaimniecības komisiju, kam bija plāns ātri caur valdību izstumto negatavo reformas projektu nodot pieslīpēšanai un pārtaisīšanai.
Pirmdien saruna ar satiksmes ministru būs Nacionālās apvienības pārstāvjiem, kuri ostu reformu dēvē par Jaunās konservatīvās partijas iekšējo projektu.
2020.gada vidū beidzās vairāku starp Ventspils brīvostas pārvaldi bankām noslēgto aizdevuma termiņš. Vairākas banka atteicās pagarināt vai pārkreditēt pārvaldes saistības, tāpēc brīvosta šos kredītus pārkreditēja Valsts kasē. Tie ņemti ES fondu projektu īstenošanai ceļu un ražošanas ēku būvniecības pabeigšanai. Kopējais kredītu portfelis uz gada sākumu bija 32 miljoni euro, Valsts kasē ir pārkreditēti vairāk kā 14 miljoni euro. Par to, ka bez saskaņojuma gribēja sūtīt uz skatīšanu MK sēdē, bet nespēja vienoties ar citiem koalīcijas partneriem likuši projekta gaitu atkal piebremzēt.