Tā vietā ir radusies daudzveidīgāka pasaule, kurā pircējs var pats izlemt - pirkt tiešsaistē vai veikalā. Iepirkties, izmantojot dažādas platformas vai atsevišķus zīmolus, un pieņemt reklāmas vai ne. Veikali nemirs, par to uztraukties nav vērts. Ražotājiem un patērētājiem būs tiešākas attiecības savā starpā, savukārt dažādi starpnieki arvien biežāk tiks izspiesti no piegādes ķēdes. Robežas starp izklaidi, komunikāciju un iepirkšanos izgaisīs.
Cilvēki kļūst arvien radošāki. Tā, piemēram, kanādiešu uzņēmējiem piederoša tehnoloģiju platforma “Shopify”, kas dod zīmoliem iespēju apiet “Amazon”, pagājušajā gadā pārdeva preces 120 miljardu dolāru vērībā, kas no 2019. gada ir pieaugums par divām reizēm.
Ķīnas e-komercijas uzņēmums “Pinduoduo”, kas sāka darbību 2015. gadā, šogad var pārspēt “Alibaba” lietotāju skaitu, daļēji ļaujot Ķīnas ciematu iedzīvotājiem apvienoties un iegādāties pārtiku tiešsaistē.
Tādi uzņēmumi kā “Nike” samazina savu atkarību no vairumtirgotājiem un pārdod savu produkciju savās tīmekļa vietnēs un pat tirdzniecības automātos. Tādi mazumtirgotāji kā “Walmart” darbojas “omni” - tiešsaistē un klātienē, tādējādi radot jaunus pakalpojumus saviem klientiem digitālajā vidē.
Pat “Amazon” Londonā ir atvērusi savu pirmo pārtikas veikalu bez kasiera ārpus ASV.
Pandēmija ir veicinājusi mazumtirdzniecību tiešsaistē, tomēr jaunajai pircēju paaudzei vēl ir jāturpina apgūt jaunas zināšanas, lai nepieļautu dažādas kļūdas. E-komercijas pārdošanas apjomi visā pasaulē pagājušajā gadā bija 4,2 triljoni dolāru, bet patērētāju tēriņi pārsnieguši 65 triljonus dolāru.
Pirms gadsimta patērētājs tika kronēts par karali, taču – tirdzniecības pilī joprojām ir nebeidzamas ejas, kuras vēl nav izpētītas.