Tiešraides ieraksts: Diskusija "Kādu ostu pārvaldības reformu vajag Latvijas ostu attīstībai: par un pret" (13)

Foto: Zane Bitere / LETA

Pirmdien, 22.martā, plkst. 10 norisināsies tiešsaistes diskusija “Kādu ostu pārvaldības reformu vajag Latvijas ostu attīstībai: par un pret”, kas tiks translēta tiešraidē. Diskusijas galvenais temats būs par Latvijas trīs lielāko ostu (Rīga, Ventspils, Liepāja) darbību un to pārvaldības iespējām, kā arī par sadarbības pieredzi starp valsti, pašvaldībām un komersantiem tranzīta sektorā, piedāvātās reformas sasaisti ar dažādiem valsts līmeņa attīstības plāniem, ekonomisko un juridisko aspektu pārvaldības modeļa maiņas īstenošanai.

Diskusijas jautājumi:

  • Latvijas ostu un tranzīta procesi, problēmas un perspektīvas pārvaldības un citu faktoru kontekstā;
  • valsts, pašvaldību, komersantu un ostu pārvaldnieku sadarbības pieredze un izaicinājumi;
  • par un pret reformas risinājumiem: juridiskie un ekonomiskie apsvērumi;
  • ostu pārvaldības aizrobežu paraugi un to piemērotība Latvijai;
  • reformas un nozares sasaiste ar dažādu nozaru un pārnozaru stratēģiskajos dokumentos ietvertajiem mērķiem.

Diskusijā piedalīsies:

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits, ministri un pārstāvji no Zemkopības ministrijas, Finanšu ministrijas un Ekonomikas ministrijas, Rīgas, Ventspils un Liepājas pašvaldību vadītāji, ostu komersantu pārstāvošo organizāciju delegāti un citi kompetenti jomas speciālisti.

Diskusiju moderēs žurnālists Jānis Domburs.

Tiek norādīts, ka pēc 15.marta valdības koalīcijas paziņojuma par atbalstu jaunajam ostu pārvaldības modelim un likumprojekta virzīšanu apstiprināšanai valdībā Latvijas Stividorkompāniju asociācija, Rīgas brīvostas pārvalde, Liepājas ostas nomnieku asociācija un biedrība "Baltijas asociācija – Transports un loģistika" ir iniciējuši publisku diskusiju "Kādu ostu pārvaldības reformu vajag Latvijas ostu attīstībai: par un pret", lai visas iesaistītās un ieinteresētās puses apspriestu iespējamās problēmas un to risinājumus, kuri varētu būt labākie Latvijas tranzīta sektoram un valsts tautsaimniecībai kopumā.

Ostu komersantu pārstāvošās organizācijas uzsver, ka arī iestājas par modernu un ilgtspējīgu attīstību un par ekonomiski pamatotu un izvērtētu reformu, taču diemžēl Satiksmes ministrijas (SM) piedāvātais variants neatbilst nevienam no šiem nosacījumam.

Tādēļ pašlaik tiek strādāts pie kopīgas darba grupas izveides, ar kuras palīdzību tiks skaidri definēti Latvijas ostu sektora darbības mērķi un vīzija, uz kādu jābūt tendētiem visiem veicamajiem darbiem, piemēram, starptautiskās konkurences sekmēšana, jo īpaši ar mērķi atgriezt Latvijas līderību Baltijas valstu starpā, kā arī virzība uz klimatneitralitātes sasniegšanu.

Tikmēr, neraugoties uz visiem ostu lietotāju pārstāvju iebildumiem pret SM plānoto "kapitālo remontu" ostās un argumentiem vēl nepieņemt vienpusējus un sasteigtus lēmumus, kurus var vēlāk nākties nožēlot, satiksmes ministrs Tālis Linkaits uzskata, ka reforma esot pietiekami apspriesta ar visām iesaistītajām pusēm un tiešu ekonomisko iespaidu neatstāšot ostu komersantu turpmākajā darbībā.

Svarīgākais
Uz augšu