Lai vairotu zināšanu līmeni par Covid-19 vakcīnu, pašmāju sociālo tīklu aktīvākās un atpazīstamākās personības saņēmušas ielūgumus uz vebināru, kur no zinoša speciālista saņemt atbildes uz sev interesējošiem jautājumiem par vakcināciju un tās iespējamajām blaknēm.
Pašmāju influenceriem piedāvā iztaujāt ekspertus par Covid-19 vakcīnām (3)
Ārsti, medmāsas un citi medicīnas profesionāļi jau kopš pandēmijas pirmsākumiem ir sākuši dokumentēt un apspriest savu pieredzi ar Covid-19 vakcīnas iegūšanu dažādās platformās, tostarp «Twitter», «TikTok» un «Instagram».
Arī citu nozaru pārstāvji un viedokļu līderi nereti saņēmuši sekotāju pamudinājumus paust savu viedokli par vakcinēšanās nepieciešamību un vakcīnu drošumu.
Vakcinācijas projekta biroja pārstāve Ieva Stūre TVNET pastāstīja, ka cilvēki arvien biežāk ar dažādiem jautājumiem vēršas pie viedokļu līderiem, kuriem uzticas, un nereti dažādu sociālo tīklu platformu influenceri arī paši iesāk diskusijas par šo tematu. Piemēram, aizvadītajā nedēļā kāda influencere mudinājusi apspriest baumas, ka viena no Covid-19 vakcīnām "nedraudzējas ar filleriem".
Stūre piebilda, ka arī birojs saskāries ar lūgumiem sniegt papildus informāciju par dažādiem ar vakcīnām saistītiem jautājumiem, tāpēc īpaši influenceriem šonedēļ paredzēts rīkot vebināru, kurā viedokļu līderiem būtu iespējams visus interesējošos jautājumus uzdot ārstei Danai Isarovai.
Ielūgumi uz šo vebināru izsūtīti vairākiem pašmāju influenceriem, tiesa, ne visi to uzņēmuši ar sajūsmu. Piemēram, fitnesa trenere Paula Freimane pēcāk sociālā tīkla vietnes «Instagram» stāstos pauda sašutumu, kamdēļ uzrunāta šādam mērķim, liekot noprast, ka neuzskata sevi par pietiekami kompetentu personu sabiedrības izglītošanā par vakcīnām.
Līdzīgu viedokli paudusi latviešu modele Karlīna Caune, kura savā «Instagram» profilā aicina savus sekotājus jautājumus par vakcīnām uzdot mediķiem, nevis meklēt atbildes modeļu sociālo tīklu kontos.
Līdz šim veiktie pētījumi pierādījuši, ka influenceru piesaiste var reāli sasniegt riska grupas ar zemāku vakcinācijas līmeni, kā arī parāda potenciālu izmantot uz ietekmētāju balstītu modeli, lai plaši izplatītu informāciju par gripas vakcīnu.