Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns norāda, ka saskaņā ar OCTA likumu ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) novēršanas preventīvo pasākumu kopums un ātruma kontroles īstenošana ir izšķiroši svarīga, lai mazinātu CSNg biežumu, kā arī novērstu CSNg sekas.
“Ņemot vērā iepriekšējo gadu pieredzi, viens no efektīvākajiem pasākumiem ir saistīts ar satiksmes dalībnieku kontroli - tās ir vidējā ātruma kontroles sistēmas, kas ārpus apdzīvotām vietām ļauj kontrolēt ātrumu visā kontrolētajā ceļa posmā un samazina ceļu satiksmes negadījumu iespējamību,” uzsver Vectirāns un piebilst, ka
ne mazāk svarīga ir vidējā ātruma kontroles sistēmas spēja novērst pēkšņu un strauju bremzēšanu tieši pirms kameras jeb atļautā ātruma ievērošanu uz īsu brīdi.
Situācija Latvijā joprojām neuzlabojas tik strauji kā vēlētos. 2019.gadā pēc CSNg skaita Latvija ir pietuvojusies ES valstu vidējam līmenim piektajā vietā no beigām, situācija krasi neuzlabojās arī 2020.gadā (69 bojāgājušie uz miljons iedzīvotājiem). Pagājušajā gadā situācija pasliktinājās uz autoceļiem ārpus apdzīvotām vietām, kur dzīvību zaudēja vairāk cilvēku nekā 2019. gadā. Diemžēl vēl joprojām saglabājas tendence, ka notiek frontālu sadursmju CSNg ārpus apdzīvotām vietām un vienlaicīgi iet bojā vairāki cilvēki (tātad arī pasažieri), kā viens no iemesliem ir neatbilstošs ātrums.