Lai veicinātu drošību uz autoceļiem un novērstu ceļu satiksmes negadījumus, šogad uz Latvijas ceļiem uzstādīs 5-8 vidējā ātruma kontroles sistēmas, TVNET pavēstīja Satiksmes ministrijas Komunikācijas daļā. Līdzekļi 700 000 eiro apmērā sistēmu uzstādīšanai tiks novirzīti no sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (OCTA) polisēm.
Šogad uz autoceļiem uzstādīs 5 - 8 vidējā ātruma kontroles sistēmas (2)
Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns norāda, ka saskaņā ar OCTA likumu ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) novēršanas preventīvo pasākumu kopums un ātruma kontroles īstenošana ir izšķiroši svarīga, lai mazinātu CSNg biežumu, kā arī novērstu CSNg sekas.
“Ņemot vērā iepriekšējo gadu pieredzi, viens no efektīvākajiem pasākumiem ir saistīts ar satiksmes dalībnieku kontroli - tās ir vidējā ātruma kontroles sistēmas, kas ārpus apdzīvotām vietām ļauj kontrolēt ātrumu visā kontrolētajā ceļa posmā un samazina ceļu satiksmes negadījumu iespējamību,” uzsver Vectirāns un piebilst, ka
ne mazāk svarīga ir vidējā ātruma kontroles sistēmas spēja novērst pēkšņu un strauju bremzēšanu tieši pirms kameras jeb atļautā ātruma ievērošanu uz īsu brīdi.
Situācija Latvijā joprojām neuzlabojas tik strauji kā vēlētos. 2019.gadā pēc CSNg skaita Latvija ir pietuvojusies ES valstu vidējam līmenim piektajā vietā no beigām, situācija krasi neuzlabojās arī 2020.gadā (69 bojāgājušie uz miljons iedzīvotājiem). Pagājušajā gadā situācija pasliktinājās uz autoceļiem ārpus apdzīvotām vietām, kur dzīvību zaudēja vairāk cilvēku nekā 2019. gadā. Diemžēl vēl joprojām saglabājas tendence, ka notiek frontālu sadursmju CSNg ārpus apdzīvotām vietām un vienlaicīgi iet bojā vairāki cilvēki (tātad arī pasažieri), kā viens no iemesliem ir neatbilstošs ātrums.
Plānots, ka vasaras beigās VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) sāks vidējā ātruma kontroles sistēmas izveidošanu. Šobrīd notiek metodikas izstrāde, lai izvērtētu un atlasītu konkrētās vietas, kur uzstādīs atbilstošo aparatūru un izveidos jaunās vidējās ātruma kontroles sistēmas.
Šobrīd ir apzināti vairāki desmiti potenciālo vietu, kur būtu tehniskie priekšnoteikumi, lai varētu uzstādīt šādas vidējā ātruma kontroles sistēmas.
Projekta realizācija ir uzticēta LVC kā valsts autoceļu tīkla ceļu apsaimniekotājam, viens no kura pienākumiem un veicamajiem uzdevumiem ir administrēt valsts autoceļu projektēšanu un būvdarbus, nodrošinot ceļu satiksmes organizācijas uzraudzību valsts autoceļu un pašvaldību ceļu tīklā. Vidējā ātruma kontroles sistēmas uzstādīšana, savienojot visu nepieciešamo tehnisko aprīkojumu, būtu realizējama autoceļu projektēšanas un būvdarbu procesu ietvaros.
LVC arī turpmāk nodarbosies ar šo sistēmas uzturēšanu un apkalpošanu.