Latvijas tirgū tikko ieradies Volkswagen elektromobiļu kolekcijas jaunākais un potenciāli interesantākais eksemplārs Volkswagen ID.4. TV Auto ziņas to nekavējoties izmēģināja, un pirmie iespaidi liek secināt, ka piekritēju šim auto būs gana daudz, arī Latvijā.
Elektrokrosovers masām - pirmais brauciens ar Volkswagen ID.4 (5)
Pēc papīriem ID.4 ir 4,5 metrus garš. Nav jau nekāds kosmoss, bet auto izskatās liels. Tas arī ir liels, jo riteņu bāze ir 2,8 metri. Tas viss tikai tāpēc, ka ID.4 paredzēts Volkswagen elektroinvāzijai Amerikā, kur kopš dīzeļgeitas VW reputācija nav pati spožākā.
Volkswagen ir pacenties, lai ID.4 iepatiktos Teslu izlutinātajiem amerikāņiem. Spilgtāka krāsa gan ir tikai viena, medus dzeltenā. Ja priekšpuse ir sānsolis no Volkswagen tradicionālā dizaina un liek atminēties tuvākos konkurentus, aizmugurējā optika ir īsts Made in Germany. Tumsā - nenoskatīties! Gaismā saista kas cits.
TV Auto ziņu vadītājs Normunds Avotiņš: "Nu piemēram, durvju rokturi. Izskatās parasti, uz augšu paceļami. Nē, tur iekšā ir tāds kā magnētiņš, kurš nostrādā, kad pieliekam roku."
Riepu izmērs arī nav no pieticīgajiem - 21 colla!
Normunds Avotiņš: "Te var redzēt, ka tās paredzētas elektromobiļiem. Tādas agrāk nebija. A0 nozīmē, ka šīs riepas paredzētas kā oriģinālaprīkojums arī Audi mašīnām, droši vien kādam e-tronam. Bagāžnieku jau arī neviens vairs negrib atvērt pats, tāpēc te pat nav jāspiež poga. Bagāžnieks nav milzīgs, bet pieklājīgs. Labi, ka vāks veras tik augstu, neatsitīsiet galvu. Izņemšu ārā 1. stāvu, zem kura paslēpta liela daļa kabeļu, tie te ir visvisādi. Bet, ja gribas to vietu izmantot kam citam, tad apakšā ir vēl viena kabata, kas laikam domāta tieši kabeļiem."
Tā kā vienīgais elektromotors atrodas virs pakaļējā tilta, priekšā vajadzētu būt vēl vienam mazam bagāžniekam. Bet nē - Volkswagen MEB platforma paredz, ka tur dzīvo invertors, 12 voltu akumulators un mūsu klimatam obligātais siltumsūknis.
Salons
Ja esat starp tiem laimīgajiem, kas jau izbraukuši ar ID.3, tad interjers sevišķi nepārsteigs. Automašīnas ir stipri līdzīgas. Galvenā atšķirība ir tā, ka ID.4 var dabūt lielo ekrānu. Bet grafika ir tāda pati.
Normunds Avotiņš: "Jāsaka, ka ekrāns dažbrīd niķojas un bremzē, taču to gan jau atrisinās drīzi programmatūras atjauninājumi. ID.4 ir vairāk sīklietu nodaļu, parocīgs bezvadu lādētājs un pamatīgs glāžu turētājs, ko var pārlikt citā vietā. Starbucks pastāvīgie apmeklētāji būs sajūsmā."
Bet kā tie jutīsies aizmugurē? Ir diezgan ērti, aizmugurē ir atsevišķa klimata kontrole. Tik zemu, ka uz tās var nejauši uzkāpt. Padomāts par sīkumiem - te ir kabatiņa, kur ielikt tālruni.
Normunds Avotiņš: "Šo gan Volkswagen ir labi izdomājis. Ja kabatā ir atslēga, auto uzreiz ir gatavs braukt. Nav jāspiež starta poga, telefons sāk lādēties, liekam draivā un aidā."
Elektromotora jauda analoga 204 zirgspēkiem. Ar laiku iznāks arī jaudīgāks ID.4 ar pilnpiedziņu, bet arī šis nav nekāds gausais.
Normunds Avotiņš: "Nezinu, kurš izdomāja, ka elektromobiļiem jābūt ar superbaika paātrinājumu. It kā ar tiem brauktu kaut kādi pārcilvēki. Elektromobilim jāpaātrinās tā, lai pašam nav kauns. ID.4 noteikti nav. Uz papīra ir 8,5 sekundes līdz simtam. Bet mēs jau zinām, ka elektromobiļa paātrinājums ir tāds foršs, lineārs kā raķetei. Kā spied, tā ir."
Jautājums, cik ilgi brauksim? Nu, diezgan!
Normunds Avotiņš: "Volkswagen raksta, ka ar 77 kW bateriju sniedzamība ir no 360 līdz 520 km ideālos apstākļos. Es automašīnu saņēmu ne tuvu ne ideālos apstākļos, ārā bija mīnus 2, dators rādīja, ka ar pilnu bateriju es varu veikt 435 km. Latvijai pilnīgi pieņemami."
Borta datora demonstrētais patēriņš gan jūtami pārsniedz solīto, taču norakstīsim to uz aukstumu. ID.4 lietotājiem būs jāiemācās uzstādīt autonomās apsildes taimeri. Elektromobilis nedarbojas, ja salonā neviena nav, tāpēc to nevar uzsildīt pagalmā kā parastu auto. Labā ziņa - autonomā apsilde darbojas arī bez pieslēgtas uzlādes.
Un tad ID.4 ir šis. Paplašinātā realitāte ir head up displeja nākamais attīstības solis. Virtuālas bultas un strīpas rādās it kā tieši uz ceļa. Vilinoši.
Verdikts
Apjoms, izmērs, uzlabojumi iedevuši ID.4 pavisam citu jaudu, lai gan zirgspēkos izteikta tā palikusi tāda pati kā ID.3. Nesena aptauja liecina, ka 30% SUV lietotāju būtu gatavi pāriet uz elektrību. Pēc šā auto iznākšanas procents varētu pieaugt, jo, kā saka Volkswagen, mēs ražosim elektromobiļus nevis miljonāriem, bet miljoniem.
Tomēr tiem miljoniem vismaz sākumā būs jābūt diezgan turīgiem. 1st Edition modelis maksā 58 000 eiro pie sākuma cenas 48 000 eiro. Bāzes modelis ar mazāku bateriju gan solās būt krietni lētāks - 38 000 eiro. Amerikāņiem paveicies vairāk - tur lētāko ID.4 varēs dabūt jau par 34 000 dolāru, tātad parasta vidējās klases automobiļa cenā.
Volkswagen ID.4
+ izmēri, dizains, aprīkojums
+ laba reālā sniedzamība
+ ātra uzlāde
- vienmuļš, "plakans" interjers
- ekrāns dažkārt "bremzē"
- pilnā aprīkojumā dārgs
**********
Dzinējs: BEV, RWD
Jauda: 204
Paātrinājums: 8,5
Patēriņš: 17,8 kWh
Baterijas ietilpība/sniedzamība: 77/490
CO2: 0 g/km
Cena: no 38 100*
*) bāzes modelim ar 52 kWh bateriju. Testa auto pilnā cena 58 120 eiro.