“TietoEVRY” maksājumu, zibmaksājumu un karšu vienības vadītājs Valdis Janovs saka, ka, skatoties vēsturiski, digitālās valūtas laikmetu aizsāka “Bitcoin”, kas finanšu tehnoloģiju sektorā ielauzās ar strauji pieaugošu popularitāti.
"Gandrīz katrā finanšu konferencē tika prezentēts, kāpēc tajā vajadzētu ieguldīt, kāds ir ieguvums no šādām investīcijām. Lai gan Eiropas Centrālā banka “Bitcoin” vienmēr uzskatījusi par riskantu aktīvu, ko izmanto pelēkiem un, iespējams, arī nelegāliem darījumiem, tomēr intensīvais mārketings panāca savu – pieprasījums pēc šādiem naudas instrumentiem palielinās.
Digitālās valūtas ir pievilcīgas un piesaista arvien vairāk cilvēku par spīti Eiropas Centrālās bankas mēģinājumiem atturēt no investīcijām šajā spekulatīvajā tirgū.
Tāpēc visā pasaulē Centrālās bankas meklē alternatīvus risinājumus fiziskās naudas nākotnei digitalizācijas laikmetā," norāda Janovs.
Virtuālās valūtas izaugsmi veicina arī sociālo mediju kompānijas “Facebook” ambīcijas izveidot pašai savu kriptovalūtu “Libra”. Lai izvairītos no līdzšinējām līdzīgu digitālās naudas vērtību svārstībām, uzņēmums paziņoja, ka nodrošinās “Libra” stabilitāti, piesaistot to valūtu grozam.
Projekta izveidē tika pieaicināti atpazīstami partneri, sākot no “MasterCard” un “Visa” līdz “Spotify” un “Uber”. Galvenais mērķis – veicināt globālo uzņēmējdarbību starp aptuveni diviem miljardiem sociālā medija “Facebook” lietotāju. Taču bankas, uzraugi un politiķi norādīja uz būtiskiem riskiem digitālās valūtas iniciatīvā, solot bloķēt sociālā medija ieceri, tādēļ projektu atstāja virkne lielo tirgus dalībnieku. Tomēr tas nav apturējis “Facebook”, jo kriptovalūtu plānots ieviest jau 2021. gadā ar jaunu nosaukumu “Diem”.