Kaut arī glābšanas eksperti spējuši atbrīvot Suecas kanālā iestrēgušā milzu konteinera kuģa stūri, šķiet, ka pats kuģis tomēr nekust ne no vietas. Japāņi, kuriem pieder šis kuģis, saka, ka pirmdien sāksies kuģa izkraušana.
"Ever Given" japāņu īpašnieks: "Kuģis nepārvietojas" (18)
Neraugoties uz nelielu progresu, Suecas kanālu bloķējošais konteineru kuģis "Ever Given" joprojām ir iestrēdzis, tā Japānas laikrakstam "Nikkei" svētdienas vakarā pavēstīja kuģa japāņu īpašnieku pārstāvis Shoei Kisens. Lai gan glābšanas komanda bija veiksmīgi padarījusi kuģa stūri atkal darbināmu, kuģis joprojām ir iestrēdzis, sacīja pārstāvis. Cerības uz 400 metru garā kuģa atbrīvošanu svētdienas naktī sarukušas.
Operācija "Ever Given" atbrīvošanai ar 10 velkoņiem bija paredzēta plūdmaiņu laikā. Pēc Shoei Kisen pārstāvja teiktā, uzdevums izrādījās grūtāks, nekā gaidīts.
Below the water line of the #Suez canal. Incredible how narrow and shallow compared to mega ships like #evergiven. pic.twitter.com/1roMC91rDE
— frédérik ruys (@fruys) March 28, 2021
“Velkoņi sāka darbu pulksten 15:45 pēc vietējā laika, taču kuģis nekustējās. Sākotnēji darbam vajadzētu ilgt divas līdz trīs stundas, bet velkoņi turpināja pārvietoties dažādos leņķos līdz pusnaktij.” Divi citi lieli velkoņi ir ceļā uz notikuma vietu, taču to ierašanās kavējas. “Jūs, iespējams, nokļūsiet šajā vietā tikai svētdienas vakarā,” Nikkei teica uzņēmuma vecākais izpilddirektors Toshiaki Fujiwara.
Turpmākajās dienās tiks izlemts, vai kuģis būtu jāizkrauj, lai to varētu atbloķēt.
“Ja mēs sāksim operāciju kravas izkraušanai, tas nenotiks agrāk kā pirmdien,” Nikkei citēja īpašnieku teikto.
Jaunākās ziņas liecina, ka šorīt pie iestrēgušā konteinerkuģa ieradušies divi lielāki velkoņi no Itālijas un Nīderlandes, taču netiek izslēgta iespēja, ka visa glābšanas operācija var turpināties vēl aptuveni nedēļu.
Tikmēr vides aktīvisti ceļ trauksmi par vairākos Suecas kanālā iestrēgušajos kravas kuģos esošo mājdzīvnieku stāvokli. Uz Rumāniju caur kanālu ar vairākiem kuģiem tiekot vestas 130 000 dzīvas aitas, kurām nav nodrošināts ūdens un pārtika ilgākai eksistencei šādos apstākļos.
Pirms vairāk nekā 150 gadiem izraktais Suecas kanāls ir viens no svarīgākajiem pasaules tirdzniecības ceļiem.
Pagājušajā gadā pa kanālu izbrauca teju 19 000 kuģu, pārvadājot vairāk nekā vienu miljardu tonnu kravas.