Iesākumā skolēnus bijis grūti pierunāt izveidot komandu, jo pandēmija visus nogurdinājusi, taču lielākā motivācija bijusi nezaudēt pūles, kas ieguldītas skolēnos vairāku gadu garumā. "Tagad, kad norit sacensības, komanda ir lieliskā darba noskaņojumā un entuziasms ir atgriezies," ar prieku atzīst pedagogs.
Dalība konkursos veicina skolā iegūto zināšanu izmantošanu, kā arī skolēni saredz jēgu to pielietojumā. Fizikas uzdevumi mēdz būt komplicēti, taču, kad līdzīgas problēmas jāatrisina sacensības gaisotnē, parādās cita veida motivācija un interese. Sergejs uzsver: "Dalība konkursos un olimpiādēs iemāca, kā efektīvi uzvarēt, un, protams, sliktākajā gadījumā arī, kā efektīvi zaudēt, jo dzīve taču nesastāv tikai no uzvarām."
Patstāvīgi iegūti secinājumi – vērtīgāki
22. aprīlī konkursa "FIZMIX Eksperiments" fināla ietvaros tiešsaistē norisināsies Latvijas Fizikas diena, kurā piedalīties aicināts ikviens interesants. Pasākuma programmā fiziķis un konkursa mentors Kārlis Dreimanis iepazīstinās skatītājus un konkursa dalībniekus ar Eiropas kodolpētījumu organizācijas jeb CERN virtuālo tūri.
Skolotājs Sergejs iesaka nepalaist garām šo iespēju: "Esmu vairākkārt bijis CERN, un nebija nevienas dienas, kad šķistu, ka pārstās būt interesanti! CERN ir pasaules zinātnes galvaspilsēta un lielākais cilvēces radītais eksperiments. Virtuālā tūre var būt iegansts pēc pandēmijas īstenot ceļojumu uz Ženēvu, lai šo visu redzētu ar savām acīm."
"Manuprāt, ir atbalstāmi, ka šī gada erudīcijas konkursa tēma ir zaļā fizika. Uzdevumi saistīti ar patlaban aktuālajām problēmām, turklāt ir daudz jēgpilnāki," uzsver skolotājs. Sergejs atzīst, ka pats skolēniem necenšas uzspiest savu viedokli, tostarp par to, kas, viņaprāt, ir vai nav “zaļš” un ilgtspējīgs, jo skolēnu patstāvīgi iegūti secinājumi uzdevumu risināšanas gaitā ir daudz vērtīgāki.