Pirmais SUV ar Jaguar zīmi F Pace iznāca tikai 2015. gadā - un nevarētu teikt, ka palika nepamanīts. Nu ir pilnīgi skaidrs, ka pienācis laiks modernizēties. Tāpēc šodien TV Auto ziņas iepazīsies ar atjaunināto Jaguar F Pace. Ne jau velti feislifts būtībā ir tāda kā kosmētiskā operācija automobiļiem. Te savelkam, tur piepūšam, bet te mums noderētu glīts implantiņš. Gatavs!
Jaguar F-Pace pieslīpē braukšanas prasmes un kardināli pārveido salonu
Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "F Pace laikam nav populārākais savas klases automobilis, tāpēc brīvi var iedomāties, ka tam jāiztiek ar 2 - 3 motoriem. Patiesībā F Pace ir daudz dažādu motoru, gan ar 4, gan 6 cilindriem, gan benzīna, gan dīzeļa un ir pat viens lādējamais hibrīds. Un vēl ir arī tāds - ar 8 cilindriem un 550 zirgspēkiem. Tikpat daudz ir arī komplektāciju. Šī ir viena no 6 vai 7, saucas R-Dynamic, un ir sportiskākā."
Jaguar vispār ir meistari uz sīkumiem, kas piešķir katrai automašīnai savu raksturu.
Normunds Avotiņš: "Bet vispār, izņemot sīkas nianses, no ārpuses F Pace izskatās tāpat kā pirms pieciem gadiem. Lielākā revolūcija mūs gaida iekšpusē, tāpēc, ka Jaguar pilnībā pārtaisījis mašīnas salonu!"
Melnas mašīnas ar sarkaniem saloniem parasti izskatās vulgāri, ja vien nav amerikāņu. Bet F Pace var piedot arī šo kombināciju.
Salons
Pirmajos Jagurar F Pace bija daudz cietu plastmasu, maz visādu kastīšu un ne visai ātra navigācija. Un mums tas nepatika. Jaunajā modelī viss ir citādi. Te ir ļoti labi materiāli, galvas balsti no Range Rover, stūre no elektromobiļa I Pace. Logu pogas pārceltas uz vietu, kur tām jābūt, bet priekšā ir izliekts, nevis taisns multimediju ekrāns, kurā ir tieši tāda sistēma kā jaunajā Land Rover Defender - Pivi Pro. Ātra un ar ļoti labu grafiku.
Normunds Avotiņš: "Šajā modelī Jaguar atteicies no pretrunīgi vērtētās grozāmās ripas ātrumkārbai, tāpēc te ir maza, elektroniska sviriņa. Šajā F Pace Jaguar pasvītro markas vēsturiskās vērtības, tāpēc priekšā parādījies uzrakstiņš ar dibināšanas gadu un dzimto pilsētu... Komforts ir līmenī, tajā pašā laikā es mazliet izbrīnījos, ka aizmugurē nav atsevišķa "klimata"."
Braukšanu gan tas neietekmē. Kā jau parketa džipam, F Pace ir arī pa kādam braukšanas režīmam. Paredzot, ka ar šo auto diez vai kāds dosies meklēt Nīlas izteku, uzsvars ir uz sportu, nevis pārgājamību.
Normunds Avotiņš: "Vispār Jaguar ir pamatīgi pacenties. Piemēram, ripas klimata sistēmai. Ja tās pagroza, mainās temperatūra, ja nospiež, ieslēdz sēdekļu apsildi vai ventilāciju, ja pavelk uz sevi - tad mainām ventilatora ātrumu."
Šis sarežģītais risinājums vedina domāt, ka Jaguar gribējis identificēties ar sacīkšu jahtām, kur viens puļķis spēj paveikt piecas dažādas lietas.
Normunds Avotiņš: "Lai cik kareivīgi un draudīgi izskatītos mūsu auto, tas ir vienkāršākais variants ar pamata 2 litru dīzeli. Bet iet labi! Man patīk uzlabotā piekare, Jaguar vairs nav tik ciets. Lai gan pa bruģi vai tramvaja sliedēm tāpat visu var dzirdēt un just. Man gribētos cietākas jeb asākas bremzes. Tas taču ir Jaguar, autosportā dibināta marka."
Autosportu tikai pār trases sētu redzējis F Pace maksā sākot ar 51 tūkstoti eiro. Tāds, ar ko var droši pirkt Nordšleifes biļeti, - divreiz vairāk. Ir, no kā izvēlēties.
Secinājumi
F Pace arī agrāk labi izskatījās un brauca tā nekas, sevišķi ar 6 cilindru vai lielākiem motoriem. Tagad ar jaunām atsperēm, amortizatoriem un stabilizatoriem automobiļa manieries ir uzlabojušās. Taču pats svarīgākais ieguvums ir jaunais salons, tas nu gan beidzot noliek F Pace blakus šīs klases vācu automobiļiem. Un vēl viena lieta. Ņemot vērā, ka, sākot ar 2030. gadu, Jaguar kļūs par elektrisku marku, izmantojiet iespēju izbraukt ar šādu auto.
Jaguar F- Pace
+ augstākās klases salons
+ plaša dzinēju izvēle
+ sportiskas braukšanas manieres
- izteikti stingra amortizācija
- sarežģīta "klimata" lietošana
- svārstīga tehniskā reputācija
Dzinējs: 1997 ccm, R4 turbod. MHEV
Jauda: 163
Paātrinājums: 9,9
Patēriņš: 6,2
CO2: 163
Cena: no 51 200 eiro