Mode nav tikai lupatas. Tā ir būtiska ekonomikas sastāvdaļa un lakmusa papīrs, kas uzrāda procesus sabiedrībā. Kamēr pašmāju apģērbu veikali ir slēgti jau bezgalīgi, Latvijas iedzīvotāji iepērkas e-veikalos, ar vienu klikšķi savu naudu nosūtot uz Ķīnu vai citu valsti.
Modes industrijas gigantiskos apmērus raksturo daži cipari: 2018. gadā modes precēm planētas iedzīvotāji iztērēja 338 miljardus dolāru. Starp citu, trešdaļa no viņiem ķīnieši. Piemēram, Parīzē gadā viens ķīnietis par modes precēm atstāj vidēji 1100 eiro, kas nav maza nauda. Modes industrija ir sarežģīts mehānisms - kolekcija ir ne vien jārada, bet jāatrod, kas to nēsās, pirks, un atbilstoši jāpiedāvā. Pandēmija visu šo komplicēto mehānismu ir pamatīgi sašūpojusi. Veikali ir slēgti, tāpat kā robežas ceļošanai, tāpēc atlikušie šopinga mīļotāji ir pārcēlušies uz virtuālo telpu.