Jau vairāku mēnešu garumā starp “Apple” un “Facebook” publiskajā telpā noritējušas diskusijas par gaidāmo datu privātuma funkcijas ieviešanu operētājsistēmā iOS 14. Pievēršot lielu vērību tam, ka gaidāmie atjauninājumi var sagādāt lielu triecienu mārketinga un reklāmas nozarei, “Facebook” jau kopš janvāra rīko informatīvas sanāksmes. Saskatot nepieciešamību turpināt runāt par gaidāmo un informēt nozares speciālistus, uzņēmums rīko vēl vienu tīmekļa semināru.
“Facebook” turpina publiski kritizēt gaidāmās izmaiņas “Apple” operētājsistēmā
Jaunajā seminārā, kas notiks 7. aprīlī, “Facebook” pārstāvošie eksperti plāno skaidrot, kā iOS 14 atjauninājumi ietekmēs mazo un vidējo uzņēmumu reklāmu mērķauditorijas atlasi, optimizāciju un veiktspējas pārskatus, samazinot informācijas daudzumu, ko “Facebook” līdz šim spēj izsekot.
Pamatojoties uz pieejamo informāciju, kompānija “Apple” nākamo mēnešu laikā plāno ieviest savu App Tracking Trannsparency (ATT). Tas nozīmē, ka lietotāji, kuri ir instalējuši iOS 14, sāks saņemt uznirstošus paziņojumus, aicinot izvēlēties un pilnvarot tiesības, kas liegs reklāmdevējiem vākt lietotāju personas datus.
Skatoties no uzņēmumu pozīcijas, gaidāmie atjauninājumi negatīvi ietekmēs mērķauditorijas atlasi un saiknes veidošanu ar to.
“Pāreja no "automātiskām" personalizētām reklāmām uzņēmumiem varētu nozīmēt peļņas samazināšanos līdz 60%,” vēsta Twitter eksperti.
Būtībā, ja vairāk cilvēku plāno atteikties no Facebook datu izsekošanas, uzņēmumiem būs mazāk rīku, lai izprastu reklāmas kampaņu veiktspēju un publicētu tos piemērotākajā laika posmā. Tomēr nenoliedzams ir fakts, ka arī pēc iOS 14 joprojām būs piekļuve informācijai, ko cilvēki izliek “Facebook”, tāpēc mērķauditorijas atlase, piemēram, pēc demogrāfiskajiem rādītājiem būs iespējama.
Novērojot “Facebook” reakciju uz "Apple" paziņojumiem, kļūst skaidrs, ka “Facebook” ir noraizējies par gaidāmajām izmaiņām, jo atjauninājumi var būtiski kaitēt arī viņu ienākumiem. Šī brīža situācija lieliski atspoguļota vienā no šobrīd populārākajām dokumentālajām filmām vietnē “Netflix” - “The Social Dilemma”. Balstoties uz filmas saturu, tajā ļoti skaidri tiek formulēts gadījums, kad tādiem uzņēmumiem kā “Facebook” jāierobežo datu izmantošana.