No dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvniecības pašreizējo līgumu kopējā finansējuma 84% nonāks pie Eiropas Savienības (ES) uzņēmumiem, tiešsaistes seminārā par Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" iepirkumu plānu šim gadam pastāstīja tā valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Agnis Driksna.
"RB Rail": 84% no "Rail Baltica" pašreizējo līgumu kopējā finansējuma nonāks ES uzņēmumos
Viņš pauda, ka "Rail Baltica" pašlaik ieguvis finansējumu aptuveni miljarda apmērā, tostarp no Eiropas Savienības (ES) fondiem, un līgumi jau noslēgti par 675 miljoniem eiro.
Tāpat Driksna atzīmēja, ka "RB Rail" ir aktīva sadarbība ar 217 Baltijas uzņēmumiem un 50 kompānijām no citām valstīm.
"RB Rail" valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors skaidroja, ka, neskatoties uz Covid-19 pandēmiju, dzelzceļa projektam ir novērojams augsts iesaistes līmenis gan nacionāli, gan ES - "Rail Baltica" projekts var būt viens no tiem, kas palīdz "sildīt valstu ekonomikas".
Driksna seminārā atzīmēja, ka, viņaprāt, ārvalstu kompānijas var dot Eiropas pieredzi vietējiem uzņēmumiem, kas nav pieredzējuši strādāt ar 1435 milimetru dzelzceļa līniju, vienlaikus tiem ir nepieciešams ievērot arī noteiktas reģionālas detaļas, kas raksturīgas katrai valstij vai pat apgabalam, kur tiek veikti būvdarbi.
Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu.
Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.