Jautāts, vai pandēmijas laiks ir īstais brīdis, kad sākt domāt par ilgtspēju autoparkā, Fišers skaidro, ka uzņēmums par ilgtspēju domā nepārtraukti un pandēmijas laiks nav izņēmums.
“Tas pat daudz labāk palīdz ieraudzīt nepieciešamās izmaiņas autoparka pārvaldībā un nākotnes projektu virzībā,” norāda Fišers.
“Šajā jautājumā nav "pirms vai pēc pandēmijas" pieejas – “Latvenergo” koncernā atbildība pret vidi ir klātesoša visās darbības jomās, izprotot tās nozīmi koncerna ilgtspējīgā attīstībā un ieviešot vides aizsardzības pamatprincipus visās jomās, tajā skaitā arī autoparka pārvaldībā - gan pirms pandēmijas, gan turpmāk. Jāpiebilst, ka tieši šajā gadā ilgtspējīgi risinājumi ir izvirzījušies priekšplānā - faktiski vairs nav neviena lielā autoražotāja, kurš nepiedāvātu elektromobiļus, kuru attīstība ir ļoti strauja arī izmaksu ziņā pircējam,” skaidro Bidere.
Tāpat no videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem uzņēmumiem ir savi ieguvumi.
Fišers norāda, ka saistībā ar elektroautomobiļiem nozīmīgs finansiālais ieguvums ir bezmaksas auto stāvvietas Rīgā, iespēja braukt pa sabiedriskā transporta joslu, atbrīvojums no transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa, kā arī zemākas brauciena izmaksas.
“Tomēr, ja ņem vērā to, ka līdzvērtīgs elektroautomobilis ir krietni dārgāks iegādes brīdī, tad šā ieguvuma iegūšanai būs nepieciešams ilgāks laiks,” saka Fišers.
Ieguvums “Latvenergo” koncernam ir tieši tāds pats kā katram transporta īpašniekam - zemāks degvielas patēriņš, attiecīgi zemākas SEG emisijas, drošāki transportlīdzekļi un samazināti satiksmes drošības riski.
“”Latvenergo” koncerns transporta iegādē regulāri lieto "Zaļā iepirkuma" kritērijus, kas paredz saimnieciski izdevīgāko transportlīdzekļu iegādi, kas atbilst aktuālajiem vides saudzēšanas standartiem,” norāda Bidere.
Raksts tapis sadarbībā ar ERST Finance