Pirmajā izsolē piedāvātas 80 vietas ar sākumcenu 42 000 eiro. Pieci pretendenti iesniedza tam tuvus piedāvājumus, bet viens visus "pārsita" ar vairākas reizes lielāku summu.
"Visual Media" ieguva līgumu uz 10 gadiem par nomas cenu 165 tūkstošiem eiro gadā.
"Visual Media" valdes loceklis Reno Grinbergs apgalvo: "Pirms es nosolīju šo summu, es veicu rūpīgu analīzi, es izveidoju biznesa plānu. Un man šajā finanšu grafikā, biznesa plānā parādījās šāda summa, ar kuru es varētu startēt, šī bija optimālā summa."
Latvijas Reklāmas asociācijas vadītāja Baiba Liepiņa apšauba šādu rīcību, norādot, ka
šādi cipari neatbilst nekādai loģikai - nedz ekonomiskajai situācijai, nedz esošajai tirgus situācijai:
"Ja būtu tik fantastiska situācija, vides reklāmas tirgus izmainītos, izaugtu, kam īsti nav pamata, pat tad grūti noticēt, ka par tādām cenām varēs kaut ko pārdot."
"Grūti konkurēt šādos apstākļos, kad vienkārši parādās ļaudis ar kaut kādu finansējumu, nezināmas izcelsmes, un tas ir vienīgais kritērijs. Mūsu ieskatā valstij, pašvaldību uzņēmumiem būtu jāveicina uzņēmējdarbība, kas maksā nodokļus, nodarbina cilvēkus un veido šos publiskos līdzekļus," piebilst Liepiņa.
Izsolē uzvarējušais uzņēmums iepriekšējos gados cietis zaudējumus, nodarbina tikai dažus cilvēkus par vidējo algu, kas atbilst minimālajai.
Reklāmas nozare bažījas, ka tas nespēs uzstādīt jaunās reklāmas vietas. Grinbergs apgalvo, ka algas uz papīra izskatās mazas tikai tāpēc, ka uzņēmuma komanda strādā vairākās saistītajās firmās un katrā saņem darba samaksu.