Tas ir likumīgs, tomēr grūtāk pārskatāms iepirkuma veids. Valstīm jāsadarbojas kopīgā pētniecībā un produkta attīstībā. Ieguvumam jābūt arī Latvijas tautsaimniecībai, iesaistot projektā vietējos uzņēmumus. Uz Arta Pabrika vēstuli atsaucās 12 valstis, bet Aizsardzības ministrija kā ražotāju izvēlējās Somijas kompāniju “Patria”, kam ir vēsturiskas saites ar “Sisu”.
Pirms lēmuma pieņemšanas par sadarbību ar "Patria" Latvijas delegācija 11.-12.septembrī apmeklēja Somiju. Delegācijas vadītājs bija Māris Ķuda, kas iepriekšējā, pārtrauktajā iepirkumā vadīja konkursa komisiju. “Nekā personīga” rīcībā ir ziņas, ka
Ķuda kā ministrijas pārstāvis brauca pie Somijas ražotāja arī iepriekš konkursa norises laikā. Ne pie viena cita pretendenta šādas vizītes nenotika.
Garisons skaidro, ka Ķuda braucis kā atbildīgais par iepirkumiem un viņš esot vienīgais speciālists, kas ļoti labi pārzina iepirkumu sistēmu. "Es teiktu, ka šī ir sakritība, kas iepriekšējā iepirkumā uzvarēja SISU. Lai arī ar iepriekšējām saitēm, tie ir divi dažādi uzņēmumi," piebilda AM valsts sekretārs.
Somu ražotājs ir izveidojis vietējo kompāniju "Patria Latvija", ko vada atvaļināts armijas virsnieks Uģis Romanovs. Viņš nodienējis 20 gadus. AM saņēma ziņas, ka Romanovam bijusi piekļuve slepenai, tikai NBS rīcībā esošai informācijai. Viņam arī tikusi dota iespēja piedalīties visos ar iegādes procesu saistītos pasākumos. Aizsardzības ministrija veica pārbaudi, taču neko pretlikumīgu nekonstatēja.
Starpvalstu līgumu par pētniecību un attīstību jauno bruņutransportieru ražošanā uz "Patria" bāzes sākumā parakstīja trīs valstis, taču Igaunija gada sākumā no projekta izstājās. Kaimiņvalsts mediji ziņo, ka igauņu bruņotie spēki nevienojās par izpētes un izstrādes cenu, mašīnas gala cenu un igauņu militārās industrijas uzņēmumu iesaisti ražošanā. Un vismaz pašreizējā sadarbības posmā igauņi latviešiem un somiem nepiebiedrojas.