Kad milzu konteinerkuģis aizšķērsoja vienu no pasaules svarīgākajām tirdzniecības artērijām - Suecas kanālu, Ēģiptes pirmā kuģa kapteine-sieviete atradās uz cita kuģa vairāku simtu kilometru attālumā. Taču internetā strauji izplatījās nepatiesas ziņas, ka tieši Marva Elselehdara ir vainojama pie incidenta, kas uz gandrīz nedēļu bloķēja kuģu satiksmi Suecas kanālā, vēsta "The Washington Post".
Ēģiptes pirmā kuģa kapteine, kuru dezinformatori internetā nepatiesi vainoja Suecas kanāla krīzē (12)
Internetā sāka cirkulēt samontēts ekrānuzņēmums. Laikraksta "Arab News" vietnē publicētam rakstam par viņas karjeras sasniegumiem bija nomainīts virsraksts - tas vēstīja, ka Elselehdara esot "iesaistīta" incidentā.
"Es biju šokā," raidorganizācijai BBC stāsta kuģa kapteine. "Iespējams, ka es kļuvu par mērķi tāpēc, ka esmu veiksmīga sieviete, vai arī tāpēc, ka esmu ēģiptiete. Es nezinu."
29 gadus vecā Elselehdara bija pirmā sieviete, kura iestājās Arābu zinātņu, tehnoloģiju un jūras transporta akadēmijā, un tas bija iespējams tikai ar toreizējā Ēģiptes prezidenta Hosni Mubaraka īpašu atļauju. 2015.gadā pēc Suecas kanāla paplašināšanas Elselehdara kļuva par pirmo sievieti Ēģiptē, kura kā kuģa kapteine šķērsoja Suecas kanālu.
22.martā, vienu dienu pirms konteinerkuģa "Ever Given" iestrēgšanas Suecas kanālā, "Arab News" publicēja rakstu par Elselehdaras panākumiem, esot vienīgajai sievietei jomā, kurā dominē vīrieši. Taču interneta "troļļi" vēlāk sagrozīja rakstu un izmantoja to kā "pierādījumu", ka sievietēm nevajadzētu ļaut būt kuģu kapteinēm.
"Godīgi sakot, kad izlasīju ziņas, es biju sarūgtināta, jo esmu ļoti smagi strādājusi, lai sasniegtu šo pozīciju. Katrs šajā jomā strādājošais zina, cik daudz pūļu daudzu gadu garumā ir jāiegulda, lai sasniegtu šo amatu," Elsellehdara norāda sociālajā tīklā "Instagram" publicētā video. "Jāpavada daudz gadu jūrā, jāstudē, jānokārto eksāmeni."
Viņa arī norādīja, ka saradušies viltus "Twitter" konti ar viņas vārdu un foto, kuri dažu stundu laikā piesaistīja apmēram 20 000 sekotāju.
Starptautiskās Kuģniecības asociācijas dati liecina, ka tikai 2% no visiem jūrasbraucējiem ir sievietes, turklāt lielākā daļa strādā kruīza kuģos.