Man liekas, ka Covid-19 parāda ļoti uzskatāmi, ka, uzņēmējdarbībā produkts ir ne tikai tas, ko mēs ražojam, bet arī mēs paši. Šokējoši: izrādās, ka vērtīgākais resurss ir cilvēks. Laiks, kad darba devējs varēja no šī resursa “izspiest sulu un izmest”, ir tālā pagātnē, īpaši valstīs, kur iedzīvotāju skaita pieaugums ir ar mīnuszīmi.
Neviens uzņēmums nav ideāls, arī tāds, par kuru mēs dzirdam tikai stāstus par izaugsmi un attīstību. Īpaši strauji augošos jaunuzņēmumos cilvēki ir pakļauti lielākam izdegšanas riskam, jo lielā tempā dara daudz darba, lai pati izaugsme neapstātos. Uzskatu, ka uzņēmumiem obligāti jāiekļauj savās veselības apdrošināšanās psihologa vai psihoterapeita apmeklējumi un uzņēmumu darbiniekiem tie ir jāizmanto. Mēs Draugiem Group to izdarījām pirms gada - tas strādā. Pieļauju, ka kādam tā būs pirmā reize - pārkāpt “galvas daktera” kabineta slieksni.
Iespējams, tas būs mazliet mulsinoši, bet noteikti vērtīgs ieguldīgums. Ja mēs nerūpēsimies par savējiem, tad viņi, tiklīdz varēs, aizbrauks pie citiem, kur par viņiem rūpēsies labāk.
Daudzos uzņēmumos, tajā skaitā Draugiem Group, notiek “veselības nedēļas”, kur papildus vingrošanai (mūsu Printful pat safilmēja video ar vingrošanas pasniedzēju birojā), soļu skaitīšanai un citām fiziskām aktivitātēm tiek runāts arī par garīgās veselības profilaksi un cīņu ar sekām. Tas ir foršs sākums. Turklāt uzskatu, ka esam jauna viļņa sākumā, kur veselība nav tikai lieta, par kuru uzņēmumā runāt un rūpēties dažas reizes gadā, bet gan ikdienā.