Aptauja, ar kuru nākusi klajā Izglītības un zinātnes ministrija un kas veikta tikai starp 12.klašu skolēniem, liecina:
Lielākā daļa skolēnu (63%) motivācijas trūkumu un grūtības koncentrēties nosaukuši kā būtiskāko šķērsli mācību procesam attālināti. Aptuveni puse (53%) aptaujāto nosaukusi arī pārāk lielu mācību slodzi, trešajā vietā atzīmējot, ka pietrūkst skolasbiedru (42%).
Arī skolu akreditācijas procesā, intervējot skolēnus, skolotājus un vecākus, izkristalizējušies būtiskākie faktori, kas ietekmē emocionālo stāvokli.
Vēl joprojām kā nozīmīgākais faktors, ir skolas vadības loma - tas, kā plāno darbu, cik jēgpilnas ir tiešsaistes nodarbības, un balanss starp tām un uzdotajiem darbiem bērniem.
Tāpat ir ļoti būtiska noslodze gan bērniem, gan pedagogiem, uzsver Izglītības kvalitātes valsts dienesta vadītāja Inita Juhņēviča.
“Sākumā bērns nepieslēdzas tām stundām. Redz, ka nāk tie NV [nav vērtējuma]. Tas pastiprina nomāktību, nevēlēšanos kontaktēties, mazvērtības izjūtu, saprot, ka ir izkritis no aprites. Tālāk jau varbūt veidojas kādi miega traucējumi, ēšanas traucējumi un tā tālāk. Tā var nonākt depresīvā stāvoklī,” norāda Rīgas 64.vidusskolas psiholoģe Daina Žurilo.
Problēmas mēģina atklāt un risināt gan, sadarbojoties skolas pedagogiem un atbalsta personālam, gan arī iesaistoties vecākiem.
Lai palīdzētu bērniem, kopš februāra skolas drīkst sniegt arī individuālas klātienes konsultācijas.
Viens no uzsvariem risinājumu meklēšanā tiek likts arī uz vecākiem - viņu izglītošanu, semināriem un diskusijām par aktuālo, lai problēmas laikus pamanītu un spētu arī atbilstoši rīkoties.