Uz konteinerkuģa “Ever Given” esošās preces joprojām nav sasniegušas savu galamērķi, un nav arī zināms, kad tas notiks, jo Ēģiptes varasiestādes atsakās izlaist kuģi no Suecas kanāla līdz brīdim, kad tiks saņemta iespaidīga kompensācija.
"Ever Given" nedienas turpinās: kuģis joprojām nav pametis Suecas kanālu (16)
Lai gan milzīgais konteinterkuģis “Ever Given” tika veiksmīgi izkustināts no vietas, atbrīvojot jūrasceļu citiem kuģiem, tehniski kopš 29. marta kuģis drīkst piedalīties jūras satiksmē, tas ir noenkurojies Lielajā Rūgtajā ezerā (Great Bitter Lake) Suecas kanāla vidū. Kā ziņo “Wall Street Journal”, Ēģiptes varasiestādes neļaus kuģim pamest kanālu līdz brīdim, kad tā īpašnieki samaksās kompensāciju.
Ēģipte pieprasa kompensāciju par jūrasceļa slēgšanu teju uz nedēļu, kā arī par glābšanas darbu veikšanu.
“Kuģis ezerā atradīsies tik ilgi, kamēr tiks pabeigta izmeklēšana un izmaksātas kompensācijas. Ceram, ka izdosies ātri vienoties. Līdz ko tiks panākta vienošanās par kompensācijas apmēru, kuģis varēs doties tālāk,” paziņoja Suecas kanāla pārvaldes vadītājs Usama Rabi.
Ierēdnis neizslēdza iespēju, ka Ēģipte varētu vērsties tiesā pret kuģa īpašniekiem, tomēr ir cerība panākt vienošanos bez tiesas palīdzības.
Lai arī Rabi nenosauca konkrētu prasības summu, iepriekš viņš licis noprast, ka Ēģipte pieprasa viena miljarda dolāru lielu kompensāciju.
Kā aprēķināta šī summa, netiek atklāts. Londonas finanšu analītikas kompānija “Refinitiv” aprēķinājusi, ka maksa par kanāla izmantošanu varētu būt 95 miljoni dolāru nedēļā. Tomēr Ēģiptes varasiestādes šo naudu nezaudēja, jo kuģi, kas stāvēja rindā, samaksāja nodevas pēc tam, kad bija iespējams šķērsot Suecas kanālu.
Tā kā “Ever Given” atrodas savdabīgā gūstā, arī kuģa apkalpe nedrīkst to pamest.
Kopējā kompensāciju summa, kas saistīta ar “Ever Given” incidentu, varētu pārsniegt vienu miljardu dolāru. Citas kompānijas, kuru vidū ir arī preču īpašnieki, arī varētu pieprasīt kompensēt radušos zaudējumus.
Japānas uzņēmums “Shohei Kisen Kaisha”, kam pieder konteinerkuģis “Ever Given”, apstiprināja, ka pārrunas turpinās un uzņēmums sadarbojas ar Ēģiptes varasiestādēm, tomēr konkrēta summa pašlaik nav zināma. Tajā pašā laikā kuģa tiešie īpašnieki, kas ir divas “Shohei Kisen Kaisha” meitaskompānijas, iesniegušas prasību pret kuģa operatoru, lai mazinātu savu atbildību. Cik ilgu laiku varētu prasīt tiesvedības, pašlaik nav skaidrs.