Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Aston Martin skatās patiesībai acīs un atzīst, ka iekšdedzes dzinējiem gals ir tuvu (4)

Aston Martin Vanquish Vision Concept
Aston Martin Vanquish Vision Concept Foto: Aston Martin

Lai kā pārliecinātajiem benzīngalvām negribētos atzīt, iekšdedzes dzinēju dienas ir skaitītas. Autoražotāji nākotni saista ar elektromotoriem un citām alternatīvām piedziņas formām, piemēram, ūdeņraža degvielas šūnu elementiem, un tagad pat tāda firma kā Aston Martin ziņo, ka ar laiku benzīna dzinēji tiks izslēgti no modeļu klāsta.

Veiktspēju un dinamiku elektromobiļos iegūt ir pat vieglāk nekā ar benzīna dzinēju aprīkotās automašīnās, tomēr vibrācijas, trokšņus un smaržas imitēt būs grūti. Visi to zina, taču planētas saudzēšanas vārdā no šīm vērtībām nāksies atteikties. To tagad atzīst arī Aston Martin, kas pēdējos gadu desmitos balstījies uz ārkārtīgi jaudīgiem V8 un V12 benzīna motoriem. 

Kompānijas pašreizējais izpilddirektors Tobiass Mērss sarunā ar autoritatīvo nozares izdevumu Automotive News Europe nupat apstiprinājis, ka attīstības kurss ir mainīts un drīzumā uzņēmums ražos tikai videi draudzīgus auto. Pēc Mērsa teiktā, līdz 2030.gadam tikai 5% no pārdotajiem auto būs ar benzīna motoru, turklāt tie pārsvarā būs specializēti automobiļi - ielas mašīnas ar fokusu uz sacīkšu trasi vai auto, kas vispār drīkst braukt tikai pa slēgtu trasi. 

Aston Martin vadītājs Mērss norāda, ka elektromobiļi un hibrīdi veidos 95% no pārdošanas apjoma. To sadalījums būs attiecīgi 50 un 45%. Pirmo elektromobili Aston Martin plānojot prezentēt 2025.gadā, un no tā brīža visi modeļi būšot kaut kādā mērā elektrificēti. 

Aston Martin Valhalla
Aston Martin Valhalla Foto: Aston Martin

Jāteic, ka elektromobiļi Aston Martin azotē ir jau sen. Tikai par zaļu auto ar diviem elektromotoriem pārbūvētā četru durvju kupeja Rapide nekur tālāk par testu programmu un dažiem Rapide-e prototipu publiskiem izbraucieniem nav tikusi, lai gan sērijveida ražošanai jau sen bija jārit pilnā sparā.

Laikam jau elektrība nav tas, ko vēlas zīmola klienti. No tās gan nekur sprukt nevarēs, un gaidāms, ka pirmais daļēji elektrificētais modelis būs krosovers DBX, kurš jau 2021.gadā iegūs vieglā hibrīda jeb mild-hybrid modifikāciju. Plug-in hibrīda versija varētu sekot pēc aptuveni diviem gadiem, tātad 2023.gadā.

Ap to laiku varētu sekot arī bagāto auto entuziastu gaidītās hipermašīnas ar hibrīddzinēju - Valkyrie un Valhalla. Kas sekos tālāk un kad elektromobilī pārsēdīsies Džeimss Bonds, rādīs laiks. 

Uz augšu