Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

Jauns pētījums sniedz ieskatu par iOS 14 atjauninājuma iespējamo ietekmi

Raksta foto
Foto: Unsplash

Tuvojoties brīdim, kad būs pieejami iOS 14 atjauninājumi, digitālā mārketinga nozare gatavojas sliktākajam, paredzot, ka tiks ierobežotas iespējas analizēt, optimizēt un vērtēt reklāmas kampaņu rezultātus. Par to liecina arī mobilā mārketinga un datu  analīzes uzņēmuma “App Flyer” veiktais pētījums.

Ir skaidrs, ka ATT (App Tracking Transparency) politikas izmaiņas ietekmēs to, kā mārketinga nozares pārstāvji izvērtēs īstenoto kampaņu efektivitāti. Tas nozīmē, ka pēc atjauninājuma iestatīšanas, tiks liegta iespēja kā ierasts izsekot mērķauditorijas darbībām no klikšķa uz reklāmu līdz pirkuma veikšanai. Daudzi nozares speciālisti būs spiesti mainīt ierasto pieeju, jo gaidāmais liecina par to, ka digitālo reklāmas kampaņu efektivitāte un atsaucības līmenis tikai samazināsies.

Protams, pagaidām tikai varam prognozēt, cik būtiskas izmaiņas ieviesīs atjauninājumi, – jo vairāk lietotāju, kuri izvēlēsies apturēt lietotņu darbību izsekošanu, jo mazāk datu būs pieejami. Cerība, ka cilvēki vēlēsies arī turpmāk nodrošināt pieeju personīgajiem datiem, samazinājusies pēc pēdējiem notikumiem saistībā ar datu pārkāpumiem sociālo tīklu vietnēs “Facebook” un “LinkedIn”.

Lai izprastu situācijas nopietnību, mārketinga un datu analīzes uzņēmums “App Flyer” veicis pētījumu. Rezultāti liecina, ka 41% no aptaujas dalībniekiem būtu gatavi atļaut izsekošanu, lai digitālā vidē redzamās reklāmas būtu personalizētas - atbilstoši viņu vēlmēm, vajadzībām un interesēm.

Šāds rādītājs ir kā labas ziņas digitālā mārketinga nozarē. Lai gan ir vērts atzīmēt, ka šis ir ierobežots pētījums un, iespējams, tas pilnībā nenorāda uz kopējo ietekmi, tiklīdz atjauninājumu palaišana būs sākta.

Gaidāmās izmaiņas ir pretrunā ar “Facebook” darbības virzienu un pozīciju. Lai iebilstu pret iOS 14 atjauninājumiem, “Facebook” sākusi publisku kampaņu, kas informē sabiedrību par ietekmi uz mazumtirgotājiem. Kompānija “Apple” izjūt spiedienu no Ķīnā esoša uzņēmuma, kas gatavojas palaist alternatīvu datu izsekošanas rīku, kas būtībā apiet ATT politikas izmaiņas un, iespējams, pārkāpj “Apple” noteikumus. Neskatoties uz šādiem ietekmējošiem faktoriem, kompānija turpina darbu pie izmaiņu ieviešanas.

Lai izspruktu no gaidāmās izmaiņu ietekmes, “App Flyer” uzņēmumiem iesaka pasteigties un izveidot savus tā saucamos uzlecošos logus, kas sniedz informatīvu skaidrojumu par to, kā izmanto lietotāju datus.

Tieši šo pieeju tagad izmanto “Facebook”, sniedzot papildu informāciju par to, kāpēc lietotājiem ir jāatļauj datu izsekošana savās lietotnēs.

Svarīgākais
Uz augšu