Produkti un pakalpojumi dinamiski adaptējas mainīgajai pasaulei
Pēc Fardosta uzskatiem, nākotnē produkti vai pakalpojumi vairs nebūs lineāri, tie dinamiski un digitāli attīstīties, turklāt to radīšanā būs iesaistītas plašākas grupas.
"To arī sagaida patērētājs - dinamisku produktu vai pakalpojumu, kas adaptējas dinamiskajai, nevis lineārajai pasaulei," piebilst Aškans.
Līdz ar internetu sabiedrība ir mainījusi pašorganizācijas pieeju, radot tā dēvētās digitālās ciltis, kuras apvieno intereses, vērtības, pārliecības un mērķi neatkarīgi no atrašanās vietas, laika zonas, tautības utt.
Digitālās cilts maina veidu, kā tiek radīti un pārdoti produkti. Jaunās digitālās kompānijas neizmanto tradicionālās mārketinga metodes, tās meklē šīs ciltis, domā, kuras problēmas viņi var šīm ciltīm atrisināt un tā rada produktus.
"Ir pagājuši tie laiki, kad produktus izstrādāja aiz slēgtām durvīm izpētes un attīstības departamentos, tagad veiksmīgus produktus rada kopā ar šīm digitālajām ciltīm," uzsver uzņēmējs un pētnieks.
Kā piemēru viņš min digitālo cilti "Open Insulin'', kas ir pārliecināti, ka insulīna receptei ir jābūt atvērtai un brīvi pieejamai, lai ikviens varētu šo medikamentu saražot par pieejamu cenu. Kamēr bionisko protēžu ražotājs "Open Bionics" sadarbojas ar "geimeriem", lai radītu tādu bioniskās rokas dizainu, kas ir gan augsti funkcionāla, gan arī cilvēkiem ar invaliditāti ļauj justies kā supervaroņiem.
Elastīga pieeja un iztēle būs nākotnes atslēga
Gan Bēkers, gan kosmosa jomas vizionārs Riks Tamlinsons ir vienisprātis, ka nākotne piederēs tiem, kuriem ir iztēle un drosme kļūdīties. Proti, mūsdienās vairs nav laika gariem produktu attīstības procesiem. Tā vietā nāk elastīga pieeja - jauna produkta laišana tirgū, testēšana reālā laikā un uzlabošana.