Vides reklāmas kompānija "JCDecaux Latvija" pieturvietas Rīgā demontē, lai izvairītos no pašvaldības soda sankcijām, paziņoja "JCDecaux Latvija" vadītāja Jeļena Brokāne.
"JCDecaux Latvija": Pieturvietas Rīgā demontējam, lai izvairītos no soda (10)
Kā norāda Brokāne, kopumā uzņēmums uzstādīja un apkalpoja 600 pieturvietas Rīgā. Demontāža plānota 100 pieturvietu nojumēm, kas uzstādītas 2000.gadu sākumā un kurām beidzies ekspluatācijas termiņš.
Šo pieturvietu vietā pašvaldība sola jaunas, taču vēl turpinās konkurss par to uzstādīšanu, tāpēc pašvaldība tika lūgusi "JCDecaux Latvija" atlikt sabiedriskā transporta pieturvietu demontāžu līdz brīdim, kad pašvaldībai iepirkuma rezultātā būs piegādātas jaunās pieturvietu nojumes.
Brokāne stāstīja, ka kompānija vairākkārt vērsusies Rīgas domē, aicinot atrisināt radušos situāciju, taču lēmuma pieņemšana esot atlikta,
turklāt pagājušā gada nogalē Rīgas dome sākusi piemērot "JCDecaux Latvija" sodu par šīm 100 pieturvietām.
Lai nesaņemtu jaunas soda sankcijas, sabiedriskā transporta pieturvietu nojumes nolemts demontēt, uzsvēra Brokāne.
Viņasprāt, Rīgas domes soda sankciju piemērošana un vienlaikus aicinājums nesteigties ar pieturvietu demontāžu esot klaji pretrunīgs. Pieturvietām esot ekspluatācijas izdevumi, kurus šobrīd "JCDecaux Latvija" sedz no reklāmas ieņēmumiem.
"Mūsu turpmākā rīcība būs atkarīga no Rīgas domes lēmuma, proti, ja dome sodu nepiemēros, esam gatavi 30 vēl atlikušās pieturvietas nedemontēt un nodrošināt to turpmāku ekspluatāciju no reklāmas ieņēmumiem," teica uzņēmuma vadītāja, norādot, ka tas būtu sapratīgākais risinājums, līdz brīdim, kad Rīgas dome būs gatava esošās sabiedriskā transporta pieturvietu nojumes aizvietot ar jaunām.
Pārējās pieturvietās situācija paliekot nemainīga - "JCDecaux Latvija" nodrošinās to ekspluatācijas izdevumu segšanu no reklāmas ieņēmumiem.
Kā informēja Rīgas domes Komunikācijas pārvalde, pašvaldība ir aicinājusi uzņēmumu atlikt sabiedriskā transporta pieturvietu demontāžu līdz brīdim, kad pašvaldībai iepirkuma rezultātā būs piegādātas jaunās pieturvietu nojumes.
Rīgas dome sadarbībā ar Rīgas pilsētas būvvaldi izsludinājusi otro izsoli par pašvaldībai piederošo nekustamo īpašumu daļu nomas tiesību iegūšanu vides reklāmas stendu izvietošanai. Izsolē pretendenti aicināti pieteikties uz 91 pašvaldībai piederošu nekustamo īpašumu daļām, izvietojot tajās vienota dizaina vides reklāmas stendus.
Pirmajā izsolē uz 80 reklāmas izvietošanas vietām uzvarēja SIA "Visual Media", solot 165 000 eiro.
Latvijas Reklāmas asociācija brīdināja Rīgas domi par reklāmas vietu izsoles izgāšanos un neskaidru interešu lobēšanu, uzsvēra asociācijas vadītāja Baiba Liepiņa. Viņas ieskatā, minētā summa ir vairākkārt pārsolīta un rezultātā Rīgas dome var nesaņemt cerētos līdzekļus.