Stellantis koncernam ir ideja, kā radīt elektroauto ar 800 km gaitas rezervi

Maserati ir viens no Stellantis koncerna 16 auto zīmoliem, un tam pagaidām vēl nav sava elektroauto
Maserati ir viens no Stellantis koncerna 16 auto zīmoliem, un tam pagaidām vēl nav sava elektroauto Foto: Stellantis

Mūsdienu elektromobiļiem ir gan priekšrocības, piemēram, zemas lietošanas izmaksas, gan trūkumi. Viens no lielākajiem ir ierobežotā distance, ko var veikt pēc akumulatora pilnas uzlādes. Jaunas iestrādes vieš cerību, ka elektroauto sniedzamības ziņā sāks līdzināties automobiļiem ar iekšdedzes dzinēju un pilnu degvielas tvertni. 

Autobūves uzņēmums "Stellantis", kas izveidots pēc Itālijas un ASV autoražotāja "Fiat Chrysler Automobiles" un Francijas "Groupe PSA" apvienošanās, paziņojis par plāniem izstrādāt četras elektrisko automobiļu platformas, kas piedāvās iespēju ar vienu uzlādes reizi nobraukt līdz pat 800 kilometriem.

"Stellantis" norāda, ka elektriskās automašīnas, kuru izstrādē tiks izmantotas jaunās šasijas, tirgū nonāks no 2023.gada.

Mazizmēra, vieglo apvidus automašīnu un pikapu modeļi piedāvās 500 kilometru nobraukšanas distanci, kompaktizmēra modeļiem iespējamais nobraukšanas attālums ar vienu uzlādes reizi būs 700 kilometri, bet sedaniem 800 kilometri.

"Stellantis" norāda, ka šī distance būs ievērojami garāka salīdzinājumā ar šobrīd tirgū pieejamiem elektroauto.

Uz augšu