Ja jaunieši uzticas pieaugušajam, viņi labprāt un dziļi diskutē par lietām. Apgalvojumi, ka ar mūsdienu jauniešiem nav iespējams sarunāties, ir populisms, saka Raunas vidusskolas direktors, vēsturnieks, MOT programmas treneris Edgars Plētiens.
Laikā, kad top intervija, uzzinu, ka pēc četriem Raunas vidusskolā nostrādātiem gadiem Edgars to atstāj, lai no nākamā mācību gada strādātu Draudzīgā Aicinājuma Cēsu valsts ģimnāzijā par metodiķi. Sarīkoja vētru, iedvesmoja, "uzlauza" skolas dzīvi, un nu dodas tālāk.
Jums bija laba karjera Rīgā - kāpēc devāt priekšroku Raunai un tagad atkal esat pieņēmis lēmumu “doties tālāk”?
Rauna ir cēloņsakarību rezultāts. Strādāju Rīgas Doma kora skolā, Rīgas 3. ģimnāzijā un Olaines 1. vidusskolā, kam sekoja piedāvājums veidot muzeju Raunā. Man bija sapnis pārcelties uz reģionu, un sapratu, ka šī ir iespēja, ko gribu izmantot. Pēc gada skolā mainījās vadība. Kļūt par direktoru nebija mans mērķis - konkursam pieteicos pēdējā dienā.
Latvijā valda paradigma – ja kāds aiziet no darba, domā, ka ir krīze, bet es kolēģiem jau pirms gada devu ziņu, ka gribu virzīties uz priekšu. Kad pirms četriem gadiem stājos amatā, pašvaldībai liku manīt, ka esmu te uz dažiem gadiem, lai nostabilizētu organizāciju. Es esmu par to, ka ik pēc dažiem gadiem uz vadītāja vietu tiek rīkots atkārtots konkurss, jo organizācijai un vadītājam jāmainās, arī tad, ja līdzšinējais bijis labs. Tas motivē vadītāju pierādīt, ka viņš nav zaudējis kompetenci un dod iespēju pārdomāt, ko darīt tālāk. Teorija runā par krīzes vadītājiem, pie kuriem piederu arī es.