Cena – nemainīgi svarīgākais kritērijs
I. Šure teic, ka vissvarīgākais kritērijs izvēlē gan katru gadu ir cena. Piemēram, 2015.gadā izcelsmes valsts (16%) bija tikai piektais kritērijs pēc kārtas, kas noteica izvēli par labu vienam vai otram produktam aiz cenas, kvalitātes, garšas un produkta sastāva. 2019.gadā izcelsmes valsts nozīme bija palielinājusies, to novērtēja 38% aptaujāto, tomēr cena tāpat bija numur viens. 2019.gadā 60% aptaujāto atzina, ka viņus satrauktu, ja bērnus skolās un bērnudārzos ēdinātu ar pārtikas produktiem, kas ievesti no ārvalstīm. "Tas arī bija apliecinājums, ka tieši vietējās izcelsmes pārtiku novērtējam visaugstāk."
“Ne tik regulāri, bet esam pētījuši šo situāciju salīdzinājumā ar Lietuvu un Igauniju. Galvenā motivācija iegādāties tieši savas valsts produktus visās trīs Baltijas valstīs balstās vēlmē atbalstīt savas valsts ekonomiku. Pirms pieciem gadiem rudenī veikts pētījums deva satraucošu signālu, ka igauņi izceļas ar lielāku patriotismu pret savas valsts ražojumiem – pat situācijā, kad tie būs dārgāki, 58% vislabprātāk izvēlēsies vietēja ražojuma, nevis Latvijas produktu. Lietuvas patērētājs šajā kontekstā būs vieglāk sasniedzams, jo patērētāju īpatsvars, kuri nešaubīgi izvēlēsies pašmāju ražojumu, būs divkārt zemāks – 37%.
Latvijas patērētājs savā pārliecībā paliek pa vidu starp abām kaimiņvalstīm, 46% nešaubīgi izvēloties Latvijas produktus arī augstākas cenas gadījumā,”
vēsta LPUF priekšsēdētāja. Viņa piebilst, ka “pēdējā laikā Baltijas valstu griezumā šo jautājumu gan neesam pētījuši, bet esam aicinājuši mūsu pircējus saņemties, pievērst lielāku uzmanību iepakojumam un pārliecināties, ka produkts, ko liekam iepirkumu grozā, ir ražots Latvijā.”