Analizējot tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktās aptaujas rezultātus, "Baltic International Bank" atklājusi tendences, kas raksturo uzņēmēju apmierinātību ar bankas pamatpakalpojumiem.
Trešdaļa uzņēmumu saskārušies ar savas bankas neatsaucību
Aptaujā piedalījās 750 respondenti, tostarp Latvijas uzņēmēji un uzņēmumu vadītāji. Dati liecina, ka 8% Latvijas kompāniju dibinātāju ir gatavi maksāt bankām vairāk par augstāku apkalpošanas līmeni. Turklāt pētījuma autori no konsultāciju kompānijas "The Boston Consulting Group" (BCG) ir pārliecināti, ka personalizācija kļūst par nozīmīgāko mehānismu attiecībā uz banku un tās klientiem.
“Individuāla pieeja klientu apkalpošanā nav zaudējusi savu nozīmi, gan privātpersonu, gan uzņēmumu segmentā. Nenoliedzami, individuāla pieeja, kas ietver arī augstāku apkalpošanas līmeni, nozīmē, ka šis pakalpojums maksā vairāk, bet vienlaikus sniedz klientam piemērotu risinājumu gan investīciju jomā, gan finanšu pārvaldībā.
Līdzīgi, kā neejam katru reizi pie cita ģimenes ārsta, arī savu finanšu līdzekļu pārvaldībā klients strādā ar konkrētu baņķieri. Individuāla pieeja klientu apkalpošanā nozīmē, ka, piemēram, kreditēšanā, izskatot kredīta pieteikumu, banka ir gatava iedziļināties un, ja nepieciešams, palīdzēt klientam strukturēt projektu un atbalstīt visos aspektos, lai projekts būtu dzīvotspējīgs un rentabls,“ norāda “Baltic International Bank” Stratēģiskās un biznesa attīstības pārvaldes vadītāja Dace Dūklava-Kokina, komentējot SKDS veiktā pētījuma datus.
Papildus augstāk minētajam, SKDS aptaujas rezultāti ir parādījuši, ka
trešdaļai uzņēmumu (28,2%) saskārušies ar to, ka banka nav bijusi pretimnākoša nestandarta situāciju risināšanā.
Tai pašā laikā 19% respondentu norāda, ka līdzīgā situācijā bankas pārstāvji ir ļoti atsaucīgi, vēl 42,8% – diezgan atsaucīgi. Šie dati apliecina iepriekš minēto, ka bankām ir jāpievērš lielāka uzmanība individuālai pieejai klientu apkalpošanas servisā.
Saskaņā ar aptaujāto viedokli, visbiežāk bankas pārstāvji nav atsaucīgi kreditēšanas jautājumos (21,4%). Citas visbiežāk minētas grūtības ir saistītas ar pārāk augstām procentu likmēm un nodrošinājuma pieprasījumiem aizdevuma gūšanai (9%), kā arī to, ka banka nepiedāvā risināt jautājumus attālināti (8%).
Kopumā nozīmīgā daļa jeb 82% uzņēmēju norādīja, ka ir apmierināti ar savas pamata bankas sniegto apkalpošanas līmeni (pilnībā apmierināti 29%, drīzāk apmierināti 53%), turpretī 14% nav apmierināti ar savas bankas pakalpojumu kvalitāti (pilnībā neapmierināti 4%, drīzāk nav apmierināti 10%).