Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

5. tramvaja maršruta sliedes pielāgos zemās grīdas tramvajiem

Uzņēmuma "Rīgas satiksme" zemās grīdas tramvajs.
Uzņēmuma "Rīgas satiksme" zemās grīdas tramvajs. Foto: Edijs Pālens/LETA

"Rīgas satiksme" izsludinājusi atklātu konkursu būvprojekta izstrādei 5. tramvaja maršruta infrastruktūras pielāgošanai zemās grīdas tramvaja parametriem, informēja uzņēmuma Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Projektā paredzēts veikt 5. tramvaja maršruta posma no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam "Iļģuciems" infrastruktūras pielāgošanu zemās grīdas tramvaju kustībai, kopumā aptuveni divu kilometru garumā. 

Projektēšanas uzdevumā paredzēta kontakttīkla konstrukciju pārbūve ar jaunu balstu izbūvi un kontakttīkla uzkarsistēmas pārbūvi, nodrošinot gan ar pantogrāfu, gan kontaktstieni aprīkotu tramvaja kustību.

Tāpat plānota kontakttīklu barojošo zemsprieguma kabeļu pārbūve un jaunu kabeļu izbūve, ar pievadiem līdz "Rīgas satiksme" apakšstacijai Slokas ielā 54B un līdz elektrokabeļu savienojumam Jūrmalas gatvē.

Tiks pārbūvētas arī tramvaja sliedes Slokas ielas posmā no Jūrmalas gatves līdz Pulka ielai, tajā skaitā četru iekāpšanas - izkāpšanas platformu izbūve.

Iekāpšanas - izkāpšanas un pieturvietu platformas paredzēts uzbūvēt arī no Pulka ielas līdz galapunktam "Iļģuciems".

Projekta "Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem" ieviešanai kopumā jāveicina videi draudzīga sabiedriskā transporta izmantošana un pasažieru skaita pieaugums videi draudzīgā sabiedriskajā transportā. 

Papildus tam būs iespējams palielināt tramvaja kustības ātrumu, mazināt sastrēgumus, mazināt privāto automašīnu radīto CO2 izmešu negatīvo ietekmi uz vidi un gaisa kvalitāti kā arī paaugstinot sniegtā pakalpojuma kvalitāti.

"Rīgas satiksme" Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā iesniegusi projekta iesniegumu Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējuma piesaistei Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstībai. Projektu paredzēts īstenot līdz 2023.gada beigām.

Projektēšanas darbus plānots realizēt piesaistot Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu projektam "Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem". 

Projekta kopējās izmaksas plānotas aptuveni 47,9 miljoni eiro, savukārt Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 85% apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām - 33,7 miljoni eiro.

Svarīgākais
Uz augšu