5G kā nākamās paaudzes mobilo sakaru tīkls sola daudz apjomīgāku datu lejupielādes un augšupielādes ātrumu, plašāku pārklājumu un stabilākus savienojumus. Saskatot plaša spektra iespējas, tiek uzskatīts, ka 5G palīdzēs paplašinātās realitātes rīkiem pāriet uz nākamo līmeni. Tas nozīmē arī jaunas iespējas uzņēmumiem komunikācijā ar auditoriju.
5G sola panākt paplašinātās realitātes ieviešanu mārketingā (1)
Lai arī 5G ieviešana Latvijā pagaidām nenotiek ar lielu troksni un rosību, kopumā pasaulē šī tehnoloģija tiek strauji izvērsta, un jaunākās prognozes liecina, ka tīkla pārklājums turpinās ievērojami pieaugt. Skatoties uz pasaules kopējo ainu, piektās paaudzes mobilā tīkla ieviešana un paplašinātās realitātes rīku lietošana sola nodrošināt uzņēmējiem atšķirīgāku pieeju, kā veidot un uzturēt komunikāciju ar auditoriju.
Nepieciešamība pēc interaktīva satura tikai saasinājās, sākoties pandēmijas laikam. “Vairums uzņēmumu šobrīd strādā pie tā, lai panāktu sabiedrības vēlēšanos pieskarties produktam, sajust un pierast pie tā,” stāsta ASV telekomunikācijas uzņēmuma “Ericsson Emodo” pārstāvis.
Redzot pozitīvus rezultātus uz paplašināto realitāti balstītās kampaņās, rodas arvien lielāka pārliecība par to, ka šis formāts var ne tikai piesaistīt klientus, bet arī veidot vēlmi veikt pirkumu. Par piemēru var ņemt uzņēmumu “Ikea”, kas ir viens pirmajiem paplašinātās realitātes lietotājiem. Uzņēmums izstrādāja vairākiem saviem produktiem 3D modeļus, kurus mobilo ierīču lietotāji, izmantojot viedtālruņu kameras, faktiski varēja ievietot reālajā vidē.
Ilgākā laika posmā paplašinātās realitātes pieredze kļūs par nozīmīgu elementu uzņēmumu radītajās reklāmās. Kā vēsta “Ericsson Emodo” veiktā aptauja, 61% no 5G mobilo sakaru lietotājiem piekrīt apgalvojumam, ka šāda formāta reklāmas pievērš uzmanību vairāk nekā tradicionālais.