Dzirdot vārdu kadiljaks, pirmais daudziem neviļus nāks prātā milzīgs automobilis no piecedsmitajiem vai sešdesmitajiem gadiem ar zivs astes spuru dizaina pagarinājumiem bagāžnieka abās pusēs.
Cadillac turpmāk brauks arī ar elektrību vien
Cadillac - leģendām apvīts vārds, automobiļu ražotājs, kas nākamgad atzīmēs 120.gadskārtu kopš dibināšanas. Ar kadiljakiem laika gaitā braukušas kino zvaigznes, pasaulslaveni estrādes mākslinieki, gangsteri, prezidenti. Viens otrs eksemplārs redzēts arī tepat līdzās, taču tā īsti vidusmēra latviešu autobraucēju šis zīmols aizkustināt nav spējis. Mums tomēr tuvāki ir šaipus Atlantijas okeānam, tepat netālu Rietumeiropā un jo īpaši Vācijā radītie auto, un to nevar noliegt. Piemēram, salīdzinot ar BMW, kas ir līdzīgā statusa un cenu kategorijā, Cadillac šā gada pirmajos trīs mēnešos ir zaudējis vienos vārtos ar rezultātu 0 : 130 (Auto Asociācijas dati).
Lai kā, amerikāņu zīmols cenšas iet līdzi laikam un saviem galvenajiem noieta tirgiem ir sagatavojis pirmo elektroauto Luriq. Krosovers ar sportiski aso dizainu pirmssērijas prototipa formā tika parādīts jau pērn. Pirms nonākšanas uz konveijera tas ir zaudējis vairākus dizaina akcentus, kas nebūtu praktiski masveida ražošanai, taču kopējais veidols ir saglabāts gandrīz bez izmaiņām - Lyriq izskatās interesanti un gana futūristiski.
Sērijveida modelī priekšējā daļa ir zaudējusi iespaidīgo LED apgaismojumu, priekšējie lukturi un durvju rokturi ir kļuvuši lielāki, durvīm tagad ir tradicionāli logu rāmji, un sānos ir parādījušās Ziemeļamerikai obligātās gabarītgaismas. Tāpat atpakaļskata kameru vietā Lyriq ir parasti spoguļi, bet virsbūves paneļu proporcijas ir nedaudz vienkāršākas un formas - mazāk izteiksmīgas. Arī riteņu diametrs ir samazināts no 22 collām līdz 20.
Tikmēr salonā saglabāta paneļa horizontālā arhitektūra un 33 collu izliektais ekrāns, kas ietver digitālo instrumentu paneli un multivides sistēmu. Automašīna ir aprīkota ar audio sistēmu ar 19 skaļruņiem, no kuriem daži iebūvēti galvas balstos, un aktīvo trokšņu slāpēšanu.
Cadillac Lyriq ir veidots uz General Motors elektriskās moduļveida platformas ar patentēto Ultium 100 kWh akumulatoru. Pamata konfigurācijā mašīnai ir 4x2 riteņu piedziņa ar motoru aizmugurē un 340 ZS jaudu. Ar pilnu akumulatoru šāds auto var nobraukt ap 480 km
Cadillac Lyriq ražošana tiks sākta 2022. gada sākumā, ASV automašīna maksās no 60 000 USD, piegādes uz citām valstīm sāksies vēlāk.