“Šobrīd 70–80% laika es veltu sarunbotam, bet 20% paliek klientu apkalpošanai. Ir svarīgi darboties abos virzienos, jo šie pienākumi viens otru papildina,” uzsver Bergmane.
Virtuālais asistents kā palīgs klientiem, speciālistiem un iestādei
Uzņēmumu reģistra klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja Jēģere saskata neskaitāmus ieguvumus, ko sniedz mākslīgā intelekta risinājums: “Virtuālais asistents ir milzīgs ieguvums iestādei un kolosāls atslogojums zvanu centram – klients, kurš vēršas pie Uzņēmumu reģistra, saņem to pašu atbildi, ko no zvanu centra speciālista, tikai virtuālais asistents strādā 24/7, neslimo, neiet atvaļinājumos un neraksta atlūgumu.
Virtuālais asistents paliek, un viņa zināšanas neviens neizdzēsīs. Piemēram, ir kolēģi, kuri nostrādā piecus gadus, aiziet prom no kompānijas un līdzi paņem visas iegūtās zināšanas.
Sarunbots ir arī lielisks palīgs jaunajiem kolēģiem – darbinieki paši vēršas pie sarunbota, ja nevar atrast atbildes mājaslapā.”
Sekas, kuras radīs mākslīgais intelekts darba tirgū
Vēsturiski šī nav pirmā reize, kad pasaule satraucas par būtiskām izmaiņām darba tirgū tehnoloģiju dēļ, bet, kā skaidro Tildes mākslīgā intelekta biznesa attīstītājs Mārtiņš Sūna, mēs dzīvojam līdzās pārmaiņām.
“Facebook ir tikai 16 gadu vecs zīmols, un šobrīd tas sniedz darba iespējas vairāk nekā 58 000 darbinieku.
Šodienas sociālo tīklu menedžeri, e-komercijas speciālisti, mobilo lietotņu izstrādātāji un datu analītiķi ir relatīvi jaunas profesijas, kuras pakāpeniski aizstājušas vakardienas videokasešu nomas veikalu darbiniekus un telefonu operatorus.