Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

Auto, kas netērē ne gramu degvielas, - jaunās Škoda Enyaq apskats (2)

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

​Pasaules hoheja čempionāta oficiālais auto būs ne tikai Škoda, bet gan pilnībā elektriskā Škoda Enyaq iV. Mēs dabūjām vienu jauno Enyaq un paskatīsimies, kā tas brauc.

Šis ir Škoda Enyaq 80. Ar 82 kilovatstundu bateriju, 150 kilovatu elektromotoru, aizmugurējo piedziņu un papildaprīkojumu tas maksā 61 000 eiro. Tik daudz agrāk varēja maksāt tikai Škodas sacīkšu mašīnas.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "O, 453 km ar pilnu bateriju? Tas man patīk! Kamēr stāvam pie sarkanā, var apskatīt salonu. Dienas gaismā tas izskatās vēl elegantāk. Ir jau, kā daži saka, ka izskatās pēc tāda kā X5, tikai no Škodas. Brūna āda, visas tās formas, eleganti. Mērskalu panelis ir absolūti rudimentārs. Neko vairāk kā spidometru un līniju lasītāju tur neredz." 

Toties ekrāniņš ir prasmīgi integrēts panelī, nevis pieskrūvēts pie stūres. Pavisam drīz Enyaq varēs dabūt head up displeju ar paplašinātās realitātes attēliem.

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Es bažījos par to, kāda būs Enyaq gaita ar 21 collu ratiem. Tie ir paši lielākie, kādus var dabūt. Nav raižu! Acīmredzot elektromobiļa vai drīzāk - baterijas svars to izlīdzina, un piekare laikam arī uztaisīta, lai viss darbotos labi."

Stūre noteikti varēja būt vieglāka, sevišķi pilsētas satiksmē. Paātrinājums ir ne tik daudz vētrains, kā strauji kāpjošs. Reiz iekustināts, Enyaq ripo viegli un tikpat viegli arī paātrinās - arī pie mums pagaidām nelegālos ātrumos. Maksimālais ātrums ir 160 km/h."

Normunds Avotiņš: "Jā, smalks automobilis. Enyaq iznācis gandrīz kā Audi e-tron tautai. Gandrīz jau tā arī ir, tikai stāsts ir nevis par to lielo e-tron, bet mazo e-tron Q4."

Tiem ir viena un tā pati platforma un tehnika. Audi skaitās ekskluzīvāks, bet arī Enyaq ir dubulti sānstikli un citas dārgo auto pazīmes.

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Mazliet par lielu šķiet uzlādes laiks. Lielās baterijas uzlāde pie e-mobi lādētāja prasīja pusotru stundu, uzlāde pa pusei jeb 40 kWh - stundu. Diez vai tā būtu mašīnas vaina, jo Enyaq panes pat 125 kilovatu lādētājus. Tātad nepieciešams savs Wallbox vai arī jāizvēlas mazāka baterija, bet tas samazinātu sniedzamību. Pilna uzlāde no 11 kW Wallbox prasa 8,5 stundas jeb 50 km ceļa stundā.

Verdikts

Kas man patīk, ka Enyaq organiski iekļaujas Škodas modeļu paletē. Nav tā, ka iedrāžas un paziņo: tu, tu un tu - varat būt brīvi, tālāk turpināsim mēs! Tas ir foršs papildinājums. Tas vieš cerību, ka pāreja uz elektromobilitāti notiks nevis lēcienveidīgi ar stresu un šoku, bet plūdeni. Vienu dienu mēs vienkārši attapsimies, ka laikam jau labāk ņemt elektromobili. Sāksim ar Enyaq, un tad jau sekos viss pārējais.

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Škoda Enyaq iV 80

+ Premium auto izpildījums

+ Līgana, strauja gaita

+ Ietilpīgs, ērts salons

- Diezgan smaga stūre

- Mīkstas darba bremzes

- Svārstīga reālā sniedzamība

Dzinējs: e-motors, RWD

Jauda: 150 kW

Paātrinājums: 8,5

Patēriņš: 18,8 kWh/100 km

Baterija/sniedzamība: 82 kWh/435 km*

CO2: 0

Cena: no 46 300**

*) testa rādījums

**) testa auto pilnā cena 61 033 eiro. Enyaq iV 50 sākuma cena 35 900 eiro.

Uz augšu