Fragmentētas pakalpojumu un digitālās politikas ēnas puse ir “saskaldīta” pakalpojumu pieredze iedzīvotājiem, zema efektivitāte un kvalificētu speciālistu trūkums, tādēļ līdzšinējai sadrumstalotajai digitālās politikas praksei VARAM liks pretī centralizētus lēmumus un koordinētu digitālo politiku, resursu optimizāciju un izmantošanas efektivitāti. Tas ļaus samazināt izmaksas un racionāli izmantot finanšu līdzekļus, koncentrējot augstas kvalifikācijas kompetenci un veidojot nacionāla mēroga risinājumus.
Reformas centrā ir trīs pīlāri: dati, pakalpojumi un infrastruktūra. Ceļā uz valsts pārvaldes centralizāciju esam izcēluši sešus pieturas punktus jeb rīcības virzienus digitālās transformācijas dienaskārtībā, kur katrs no punktiem piemērots specifisku mērķu sasniegšanai:
1) Digitālo risinājumu “būvvaldes” principa ieviešana valsts sektorā.
Mērķis – sekmēt elektronisko pakalpojumu pilnveides iespējas un ātrumu, samazināt sistēmu attīstības izmaksas, kā arī plašāk izmantot jau izstrādātu informācijas sistēmu iespējas, tās koplietojot. Šīs solis valsts pārvaldē ļaus ieviest IKT infrastruktūras attīstības plānošanas un uzraudzības iespējas, līdzīgi, kā tas norit būvniecības procesā.
2) Informācijas sistēmu arhitektūras reforma.
Mērķis – samazināt informācijas sistēmu izstrādes izmaksas, automatizēt uzturēšanu, turklāt informācijas sistēmas izstrādāt tā, lai tās būtu videi draudzīgākas un mazāk izmantotu serveru jaudu un elektroenerģiju.
3) Datu pārvaldības reforma.
Personai ir jābūt tiesībām piekļūt saviem datiem un lemt par to izmantošanu. Tā, piemēram, īpaši nozīmīgi tas ir veselības aprūpē, lai pacientam nodrošinātu pilnas iespējas lemt par savu vēsturisko ārstniecības datu nodošanu ārstniecības iestādei, kurā viņš ir izvēlējies saņemt ārstniecības pakalpojumus. Tāpat datu nodošanai starp sistēmām jākļūst lētākai.