Ventspilī noslēgušies Ziemeļu mola būvniecības darbi, kas izmaksāja vairāk nekā 12 miljonus eiro, aģentūru LETA informēja Ventspils brīvostas pārvaldes sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Ieviņa.
Par vairāk nekā 12 miljoniem eiro atjaunots Ventspils Ziemeļu mols (1)
Viņa pauda, ka līdz ar to brīvosta, iepriekš par 2,4 miljoniem eiro atjaunojot arī Dienvidu molu, pabeigusi "jūras vārtu" atjaunošanas procesu jeb atjaunojusi abus molus.
Ieviņa skaidroja, ka
Ziemeļu mols ir viena no stratēģiski nozīmīgākajām ostas hidrobūvēm. Mols ir pusotru kilometru gara būve, kas no cietzemes iestiepjas jūrā un pasargā ostu no viļņiem, ledus un smilšu sanesumiem.
Atšķirībā no Dienvidu mola Ziemeļu mols papildus pilda arī rūpnieciskas funkcijas, jo tur ierīkotas svarīgas komunikācijas, kas kalpo kuģu iekraušanai.
Ziemeļu mola garums ir 1522 metri, lielākā daļa no tā konstrukcijas atrodas zem ūdens.
Atjaunošanas laikā pavisam izgatavoti un uzstādīti 220 gabali 45 tonnu smagi betona masīvi, 885 gabali 13 tonnu smagi betona masīvi, 2150 gabali piecas tonnas smagi tetrapodi. Šo betona masīvu izgatavošanai patērēts apmēram 16 300 kubikmetru betona.
Tāpat molā iebūvēti apmēram 6500 kubikmetri akmeņu ar diametru no 0,25-0,75 metriem, demontēts ap 330 tonnu veco tehnoloģisko cauruļvadu, izbūvēta jauna tērauda rievpāļu aizsargsiena apmēram 230 metru garumā.
Mola ķermeņa monolitizēšanai (tukšumu aizpildīšanai) patērēts ap 3530 kubikmetru betona. Esošās viļņu aizsargsienas remontam no ostas akvatorijas puses patērēts betons apmēram 640 kubikmetru apjomā un deviņas tonnas tērauda stiegrojuma. Būvdarbu laikā izrakts, šķirots un atbērts atpakaļ akmens materiāls apmēram 12 000 kubikmetru apjomā.
Esošo elektroapgādes, vadības un automatizācijas sistēmu kabeļu pārnešanas darbu ietvaros demontēti gandrīz 19 kilometri dažāda veida elektroapgādes kabeļu un apmēram tikpat izbūvēti no jauna, kā arī demontēti gandrīz 54 kilometri dažāda veida vadības un automatizācijas kabeļu un apmēram tikpat izbūvēti no jauna.
Būvniecības darbus pēc Ventspils brīvostas pārvaldes pasūtījuma veica AS "BMGS". Projekta būvuzraugs bija "Firma L4", bet autoruzraugs - "CHR Design Solutions". Projektu līdzfinansē Eiropas Savienības Kohēzijas fonds.